سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون نوسازی ناوگان:

طرح خروج 35 هزار دستگاه وانت و خودروی شخصی از فردا

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از آغاز ثبت نام طرح خروج 25 هزار دستگاه خودروی فرسوده و 10 هزار وانت فرسوده از روز دوشنبه 26 تیرماه سال جاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهندس امیررضارجبی با بیان این مطلب عنوان کرد: از روز دوشنبه 26 تیرماه ثبت نام طرح جایگزین 25 هزار دستگاه خودروی سواری شخصی فرسوده با همکاری شرکت سایپا و بانک های سپه، ملی و تجارت آغاز می شود.

وی ادامه داد: در قالب این طرح خودروهای فرسوده سواری شخصی مدل 1356 تا 1368 فرصت دارند جهت جایگزین خودرو خود به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا در سراسر کشور مراجعه کنند.

رجبی تصریح کرد: خودروهای جایگزین این طرح شامل انواع خودروی پراید و تیبا تولیدی شرکت سایپا و تسهیلاتی که برای جایگزینی این خودروها در نظر گرفته شده، شامل تعداد 15 هزار فقره تسهیلات 50 و 70 میلیون ریالی و همچنین 10 هزار فقره تسهیلات 50 میلیون ریالی با نرخ سود 15 درصد و باز پرداخت 5 ساله است و در این طرح 25 هزار خودرو فرسوده از ناوگان حمل و نقل خارج می شوند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح 25 هزار دستگاه خودرو فرسوده از ناوگان حمل و نقل خارج می شوند اظهار داشت: ثبت نام صرفاً از طریق نمایندگی های مجاز شرکت سایپا انجام می شود و ثبت نام به صورت رایگان بود و متقاضیان از زمان فراخوان مرکز اسقاط 30 روز فرصت دارند تا خودرو خود را به این مراکز تحویل دهند و در غیر این صورت به طور خودکار از سیستم حذف شده و شرایط برای ثبت نام خودرو دیگری فراهم می شود.

*جایگزین 10 هزار دستگاه خودروی وانت فرسوده مدل 56 تا 76

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت درباره طرح جایگزینی 10 هزار دستگاه وانت فرسوده گفت: این طرح با همکاری شرکت خودروسازی گروه بهمن و زامیاد و بانک تجارت انجام می شود که در قالب این طرح خودروهای فرسوده سال 56 تا 76 شمسی و معادل میلادی آن همه وانت های بالای 15 سال عمر مشمول این طرح می شوند.

وی با بیان اینکه ثبت نام از روز دوشنبه آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت اعلام شده در این دوره محدوده است به منظور تکمیل شدن ظرفیت سایت ثابت نام بسته خواهد شد لذا متقاضیان برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد سودجو تنها از طریق نمایندگی های اعلام شده نسبت به ثبت نام در این طرح ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام در این طرح رایگان است تأکید کرد: متقاضیان برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد سودجو تنها از طریق نمایندگی های اعلام شده نسبت به ثبت نام در این طرح ها اقدام کنند.

رجبی گفت: متقاضیان پس از زمان فراخوان مرکز اسقاط 30 روز فرصت دارند تا خودرو خود را به این مراکز تحویل دهند. ضمن آنکه متقاضیان باید پس از اسقاط خودرو و ثبت تاییدیه به ناجا ظرف 45 روز کاری باید پیش فاکتور خودروی جایگزین دریافتی را برای اجرای مراحل بعدی در بانک عامل پذیرش کنند در غیر این صورت به شکل سیستمی به طرح جایگزینی تسهیلات بدو بانکی انتقال خواهد یافت.

همچنین پس از اسقاط خودرو با دریافت پیش فاکتور از نمایندگی های مجاز خودروساز به شعب بانک تجارت مراجعه کرده و پس از تکمیل پرونده اعتباری در بانک تجارت، وام پرداخت شده و خودروی جایگزین تحویل می شود.

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به اینکه برابر مقرات هر متقاضی فقط یک بار حق استفاده از تسهیلات جایگزینی خودروهای فرسوده دارد بیان کرد: متقاضی دریافت خودروی جایگزین نباید قبلاً از تسهیلات خودروی فرسوده استفاده کرده باشد لازم به ذکر است شرایط تسهیلات بانک تجارت در این طرح شامل تعداد 5 هزار فقره تسهیلات 100 میلیون ریالی با نرخ سود 15 درصد و دوره پرداخت 5 ساله است.

*پرداخت تسهیلات جایگزینی و گواهی اسقاط کاهش می یابد

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تعداد خودروهای فرسوده خارج شده از ابتدای سال تاکنون با هدفگذاری برای سال 91 توضیح داد: از ابتدای سال تاکنون 40 هزار خودروی اسقاط شده و به عدد یک میلیون و 230 هزار دستگاه خروج خودرو فرسوده رسیده و هدفگذاری معاونت نوسازی ناوگان خروج 250 هزار خودرو فرسوده تا پایان سال 91 است.

وی اضافه کرد: در برنامه پنجم توسعه یکی از بندهای قانونی توسعه حمل و نقل عمومی است که این روند تا پایان برنامه و سال 94 ادامه دارد، اما آنچه که مسلم است تسهیلات و شرایط پرداخت اسقاط متناسب با شرایط تغییر خواهد کرد و یکی از برنامه ها روند کاهش در پرداخت تسهیلات بانکی و گواهی اسقاط می باشد.

*آغاز طرح تعاون و تکریم

رجبی با اشاره به اجرای برنامه طرح تعاون و تکریم گفت: در این طرح عوامل مراکز اسقاط با مراجعه به طرح منازل و یا محل کار متقاضی خودروی را به مرکز اسقاط منتقل می کنند و کارت طلایی تعاون را به متقاضی ارائه می کنند و پس از اسقاط خودرو مبلغ آن پس از کسر هزینه حمل خودروی فرسوده در کارت طلایی متقاضیان شارژ می شود.

رجبی گفت: متقاضیان طرح تعاون و تکریم می توانند از طریق پیامک 3004047 و شماره تلفن 02142847 فرآیند طرح اسقاط خود را پیگیری کنند./ل

برچسب ها: رجبی ، نوسازی ناوگان ، تیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.