به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس این اسکله تنها اسکله صد در صد مکانیکی و مکانیزه کشور مواد معدنی کشور است که کشتی هایی با ظرفیت 100 هزار تن در آن پهلو می گیرند.
نزدیکی به خلیج فارس ، امکان تخلیه وبارگیری6 میلیون تن مواد معدنی در سال ، ارتباط خطوط ریلی با سراسر کشور وآسیای میانه ، نزدیکی به صنایع بزرگ مسقتراز جمله کارخانه های فولاد ،آلومینیوم از مزایای طرح توسعه اسکله منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس است .
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود :با نصب تجهیزات و بهره برداری از اسکله این منطقه ظرفیت تخلیه و بارگیری در آن از 6 به 12 میلیون تن در سال افزایش می یابد
هندیان افزود :برای طرح توسعه اسکله که تمام مراحل طراحی ، ساخت و راه اندازی آن بدست مهندسان کشور صورت می گیرد ، 56 میلیارد تومان هزینه می شود.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت : این اسکله به طول 343 متر و عرضهای 38 و 26 متر و آبخور آن 14 و نیم متر است .
آقای هندیان افزود : طرح توسعه شامل سازه اسکله – شمع کوبی و نصب تجهیزات از سال 1388 آغاز شده است .
وی گفت : سازه اسکله تا یکماه آینده به بهره برداری می رسد.
اسکله قبلی با 312 متر طول ، 14 و نیم متر آبخور دارد و سال 78 بهره برداری از آن آغاز شده است .
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت : این اسکله تنها اسکله صد در صد مکانیکی و مکانیزه کشور است که کشتی هایی با ظرفیت 100 هزار تن در آن پهلو می گیرند.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با 5 هزار هکتار وسعت در 13 کیلومتری غرب بندرعباس واقع است .
این منطقه در سال 76 بر اساس مصوبه هیات وزیران با نام منطقه ویژه اقتصادی معادن و فلزات تاسیس و در سال 83 به منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و سپس به نام کنونی تغییر یافت .
هدف از راه اندازی آن ایجاد زمینه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، احداث واحدهای صنعتی و معدنی و صنایع انرژی بر و افزایش توان صادرات برای رقابت در بازارهای جهانی است./س