سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

اجرای مرحله دوم مترو اصفهان با اخذ مجوز از نهاد های بین المللی کار نادرستی است

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با هشدار در مورد تكرار تجربه عبور مترو از چهارباغ اصفهان گفت: اجرای خط دوم مترو بدون اخذ مجوز از نهاد های بین المللی ممکن است به حذف میدان نقش جهان از فهرست آثار یونسکو منجر شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان محسن مصلحی' امروز در نشست مطبوعاتی در مسجد 'جامع عتیق' اصفهان با نادرست خواندن اجرای مرحله دوم مترو اصهفان بدون اخذ مجوز از نهادهای بین المللی خاطر نشان کرد : طرح های توسعه شهری در اطراف بافت های تاریخی باید به نهاد های بین المللی 'یونسكو' و 'ایكوموس' ارایه و پس از تصویب و رفع اشكال، اجرایی شود.

وی تصریح كرد: تاكنون از سازمان قطار شهری طرحی برای ارایه به نهاد های بین المللی به سازمان میراث فرهنگی ارایه نشده است.

به گفته سرپرست میراث فرهنگی استان اصفهان ، سازمان قطار شهری در اجرای مرحله اول مترو كه بدون هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی و نهادهای بین المللی انجام شد، در مكان یابی ایستگاه های مترو دچار مشكل شد و برای رفع آن هزینه های كلانی پرداخت كرد.

وی یادآور شد: در صورت مشاوره با سازمان میراث فرهنگی، نیازی به صرف اعتبارات كلان نبود.

مصلحی با بیان اینكه اجرای خط دوم مترو اصفهان بدون اخذ مجوز از این نهاد های بین المللی ممكن است منجر به حذف میدان نقش جهان از فهرست آثار یونسكومنجر شود، تاكید كرد: زمانی كه اثری در فهرست میراث جهانی ثبت شد نه تنها در قبال مردم كشور صاحب اثر بلكه باید پاسخگوی مردم دنیا نیز بود.

وی گفت: برخی مسوولان شهری كه باعث تجربه تلخ عبور مترو از چهار باغ اصفهان شدند با ادامه اقداماتشان، نشان موفقیت حذف میدان نقش جهان از فهرست میراث جهانی را باید به گردن بیاویزند.

وی همكاری سایر نهادها و دستگاه های دولتی را در حفظ و مرمت آثار تاریخی خواستار شد و اظهار داشت: برای ثبت جهانی یك اثر تعهداتی داده می شود كه اخلال در هر تعهد باعث حذف آن از فهرست آثار ثبت شده در یونسكو خواهد شد.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: ما مخالف توسعه شهری نیستیم اما این امر باید با رعایت اصول توسعه پایدار انجام شود.

وی همچنین به لزوم 'تصمیم گیری یكپارچه' به جای 'مدیریت یكپارچه' اشاره كرد و گفت:‌ این سازمان به خرد جمعی اعتقاد دارد و حاضر به برگزاری جلسات و همكاری با دیگر نهاد های دولتی است./س
برچسب ها: اصفهان ، میراث ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.