سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/یک باستان شناس برجسته کشور؛

خطر در کمين آثار باستانی با وجود گرد و غبار

یک باستان شناس برجسته کشور گفت : در صورت تداوم پدیده گرد و غبار، خطری جدی آثار باستانی مناطق درگیر این پدیده از جمله استان کرمانشاه را تهدید می کند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
مهدی رهبر گفت:  در کشور ما هیچگونه اقدامی برای حفاظت از آثار تاریخی در برابر ریزگردها صورت نگرفته و اگر برای مقابله با این پدیده سرمایه گذاری نکنیم شاهد نابودی آثار تاریخی و باستانی خواهیم بود.

وی از بین رفتن جلوه ظاهری آثار را یکی از مهمترین مضرات گرد و غبار دانست و ادامه داد: تمیز کردن مرتب آثار تاریخی منجر به فرسودگی آنها خواهد شد.

این باستان شناس افزود: مسلما ریزگردها حاوی ذراتی هستند که منجر به تخریب فیزیکی و شیمیایی آثار تاریخی می شوند که اثرات آن را می توان در آزمایشگاه های تخصصی بررسی کرد.

رهبر در ادامه با انتقاد از روند تخریب آثار باستانی در استان کرمانشاه اظهار داشت: ساخت پل، منازل مسکونی، بزرگراه و خصوصا مونوریل زمینه تخریب این آثار را فراهم کرده و گرد و غبار نیز بر این عوامل اضافه شده است.

به گفته این باستان شناس، کاهش رونق صنعت توریسم یکی دیگر از اثرات گرد و غبار است، زیرا اکثر گردشگران مکانهایی با هوای آلوده را برای بازدید انتخاب نمی کنند./س


برچسب ها: تکلیف ، آثار ، باستانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.