سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

سه پروژه آبفا هرمزگان در قالب طرح مهر ماندگار قرار گرفت

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب شهری هرمزگان از قرار گرفتن سه پروژه این بخش در قالب طرح مهر ماندگار خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس هوشنگ ملایی گفت: طرح های جگین-جاسک، جگین-بشاگرد و آبرسانی به فرامرزان بستک از طرح های مهر ماندگار در بخش آب و فاضلاب است.

وی طرح آبرسانی جگین - جاسک را یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی آب و فاضلاب استان خواند و گفت: این طرح با هدف تولید هشت میلیون متر مکعب در سال و حجم عملیاتی  124 کیلومتر خط انتقال، 50 هزار متر مکعب ظرفیت مخازن و تصفیه خانه ای با ظرفیت 510 لیتر در ثانیه اجرایی شده است.  

به گفته مهندس ملایی؛ مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح طی سال های گذشته 251 میلیارد و 612 میلیون ریال بوده و اعتبار مورد نیاز جهت اتمام کل طرح 149 میلیارد و 770 میلیون ریال است. این طرح تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فاز اول آن تا پایان شهریور ماه سال 92 به بهره برداری می رسد. همچنین با اتمام کل طرح 143 هزار و 600 نفر تحت پوشش قرار می گیرند.

معاون مهندسی توسعه آبفای استان اظهار داشت: طرح آبرسانی جگین-بشاگرد نیز با هدف تولید سه میلیون متر مکعب در سال شامل؛ 80 کیلومتر خط انتقال آب ،  20 هزار متر مکعب مخزن و تصفیه خانه ای به ظرفیت 14 هزار متر مکعب در روز می باشد . همچنین اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این طرح 700 میلیارد ریال است. وی اضافه کرد:این پروژه در مرحله اخذ مجوز کمیسیون ماده 215 و همچنین اتمام مطالعات است.

ملایی افزود: طرح آبرسانی به فرامرزان بستک از دیگر طرح های مهر ماندگار است که با هدف تولید 4/1 میلیون متر مکعب در سال و 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. همچنین برای اجرای این طرح طی سال 89 و سه ماهه اول سال جاری ،اعتباری معادل 170 هزار 233 میلیون ریال هزینه شده و تکمیل و بهره برداری از آن نیازمند 212 میلیارد ریال اعتبار است./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.