سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

87درصد مزارع پرورش میگوی میناب برقی هستند

رئیس تعاونی پرورش دهنگان آبزیان تیاب میناب با بیان اینکه بیش از 87درصد مزارع پرورش میگو در این شهرستان برقی هستند افزود: تنها 13درصد این مزارع از سوخت گازوئیل برای پمپاژ آب حوزچه ها استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس آزاد دولتی گفت: براساس سیاست دولت پس از اجرا شدن طرح هدفمند سازی یارانه ها، اکثر مزارع با همکاری جهاد کشاورزی و استفاده از تسهیلات بانکی ارزان، اقدام به برقی ساختن تاسیسات کردند و تنها چند مزرعه محدود که آن هم در مالکیت افرادی است که خودشان در شهرستان حضور ندارند و به صورت اجاره ای اداره می شوند، هنوز این قانون را اجرا نکرده اند، که متاسفانه با جلوگیری از اختصاص سوخت ،خساراتی به این مزارع  وارد شده است.

دولتی بیان داشت: عدم لایروبی کانال های انتقال آب به مزارع، موجب ریزش این کانالها و محدود شدن آبگیری شده است.

وی یادآورشد: درصورتی که عملیات لایروبی انجام شود، در زمان کمبود اکسیژن آب مزارع، می توان با تزریق آب، از وارد شدن تلفات جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: البته باید درزمان تعطیلی مزارع لایروبی انجام می شد ، اما متاسفانه به دلیل عدم تامین اعتبار کافی در فصل تعطیلی مزارع، این کار اجرایی نشد.

وی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده ،اداره شیلات با اختصاص مبلغ یک میلیارد ریال، قسمت خروجی کانال ها را لایروبی کرده است، اما برای لایروبی کانال های آبرسان به اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال نیاز  است تا بتوانیم در طول 24ساعت شبانه روز توان آبگیری را در مزارع ایجاد کنیم.

این مسوول تاکید کرد: پیش بینی می شود در سال جاری در بیش از دو هزار هکتار از مزارع  فعال میناب حدود پنج هزار تن میگو برداشت شود.

رئیس تعاونی پرورش دهندگان میگوی تیاب  از دراختیار داشتن رتبه دوم پرورش میگوی کشور در سال گذشته  توسط هرمزگان گفت: برای کسب رتبه نخست در سال جاری خیز برداشته ایم

وی مهمترین و بزرگ ترین بازارهای بین المللی میگوی میناب را کشور های اروپایی، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشور های آسیای میانه نام برد.

دولتی با اشاره به وجود ظرفیت های موجود در این بخش از عدم حضور صنایع تبدیلی و وابسته در شهرستان برای بهره وری بیشتر از این صنعت انتقاد کرد و افزود: تنها کارگاه وابسته به این صنعت کارگاه بسته بندی بندر کلاهی است./س
برچسب ها: مزارع ، پرورش ، میگو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.