سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

مراسم تقدیر از قهرمانان تیم رباتیک واحد دماوند برگزار شد

مراسم تجلیل از قهرمانان تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با حضور مسئولان عالی رتبه شهرستان و خانواده های اعضاء تیم در فضایی صمیمی و در مجتمع دانشگاهی واحد دماوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن/ مراسم تقدیر از قهرمانان تیم رباتیک DML دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند که به مقام قهرمانی لیگ ربات امدادگر واقعی در کلاس تخصصی جابجایی اجسام در مسابقات رباتیک 2012 مکزیک دست یافتند، با حضور مسئولان شهرستان و اعضای خانواده آنان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرماندار شهرستان دماوند در سخنانی ضمن تبریک به اعضاء تیم رباتیک و خانواده های این عزیزان، پیروزی جوانان ایران اسلامی را در مسابقات علمی جهان با وجود تحریم ها و فشار های سیاسی بسیار مهم و در خور تقدیر دانست.

"علیرضا قاسمی فرزاد" تصریح کرد: دانش رباتیک با ورود به عرصه صنعتی شدن می تواند در زمینه توسعه و پیشرفت کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: کسب رتبه برتر مسابقات جهانی رباتیک که توسط جوانان این مرز و بوم حاصل شده در درجه اول مرهون تلاش و کوشش سالیان متمادی پدران و مادران آنان است که سعی نمودند محیطی را برای رشد علمی فرزندان خود فراهم کنند.

فرماندار شهرستان دماوند بیان داشت: همچنین نباید فراموش کرد که رشادتها و دلیرمردیهای رزمندگان اسلام در عرصه 8 سال دفاع مقدس باعث شد تا کشور به دور از هرگونه تهدید به سمت شکوفایی در همه زمینه ها حرکت کند.

قاسمی فرزاد توجه رهبر معظم انقلاب را به رشد علمی کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: رهبری های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و حمایتهای و پشتیبانی های مستمر ایشان از حوزه علم، دانش، فناوری و پژوهش بستر لازم جهت رشد و شکوفایی و بالندگی استعدادهای درخشان جوانان را فراهم می سازد.

نماینده عالی دولت در دماوند ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی و تلاشهای مخترعین و مبتکرین که این رتبه عالی را کسب نمودند، گفت: باید شکر گذار نعماتی که برشمردیم باشیم که در سایه این نعمات بزرگ بود که چشم انداز 20 ساله کشور در افق 1404 در بحث علم و دانش امروز محقق گردیده و جمهوری اسلامی ایران رتبه برتر علمی منطقه را کسب نموده است.

در ادامه رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نیز ضمن خوشامدگویی این موفقیت را به اعضاء رباتیک، خانواده ها و مسئولان شهرستان تبریک گفت.

"محمود صفری" در ادامه افزود: واحد جوان دماوند با سابقه ده ساله توانست با واحدهای بزرگ کشور نظیر "قزوین" و "یزد" رقابت کند و این برای ما مسئله مهم و قابل توجهی است.

وی بیان داشت: شما همانند جوانان بسیجی دوران دفاع مقدس برخی تیمهای خارجی نظیر آمریکا را نیز شکست داده و پشت سر گذاشتید و باعث افتخار و سرافرازی میهن عزیزمان شدید.

دکتر حمیدرضا حسینی دانا معاون پژوهش و فناوری واحددماوند، در سخنانی به بیان تاریخچه و موفقیت های رباتیک در کشور و دانشگاه دماوند پرداخت و از حمایتهای همیشگی مسئولین دانشگاه و شهرستان تقدیر کرد.ضمن تبریک به اعضاء تیم رباتیک و خانواده های این عزیزان ، پیروزی جوانان ایران اسلامی را در مسابقات علمی جهان با وجود تحریم ها و فشار های سیاسی بسیار مهم و در خور تقدیردانست.

قاسمی فرزاد در ادامه اظهار امیدواری کرد تا دانش رباتیک وارد عرصه صنعتی شود و در اختیار صنعت و پیشرفت کشور قرار گیرد.

دکتر صفری رئیس واحد دماوند نیز ضمن خوشامدگویی به حضار و قرائت اشعاری از حافظ ، موفقیت اعضاء رباتیک را به خانواده ها و مسئولین تبریک گفت.

وی در سخنانی در مقایسه واحد دماوند با واحد های بزرگی که در مسابقات شرکت کرده بودند اظهار داشت : واحد جوان دماوند با سابقه ده ساله توانست با واحد های بزرگ کشور نظیر قزوین و یزد رقابت کند و این برای ما مسئله مهم و قابل توجهی است.

دکتر صفری در ادامه اظهار داشت : شما همانند جوانان بسیجی دوران دفاع مقدس برخی تیمهای خارجی نظیر آمریکا را نیز شکست داده و پشت سر گذاشتید و باعث افتخار و سرافرازی میهن عزیزمان شدید.

معاون پژوهش و فناوری واحد دماوند، در سخنانی به بیان تاریخچه و موفقیت های رباتیک در کشور و دانشگاه دماوند پرداخت و از حمایتهای همیشگی مسئولان دانشگاه و شهرستان تقدیر کرد.

"حمیدرضا حسینی دانا"در ادامه افزود: این تیم هشت نفره در کمتر از 8 ماه و تلاش شبانه روزی به حمایت رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و سرپرست تیم "بابک علی عسگری" موفق به کسب رتبه قهرمانی شد.

وی به معرفی اعضای تیم پرداخت و ادامه داد: آقایان "آرش خواجه پور"، "محمد علی اسفنجی"، "درو بقوزیان" و "ایمان اسفندیار" نیز از اعضای تیم اعزامی به کشور مکزیک هستند.

معاون پژوهش و فناوری واحد دماوند با بیان اینکه تیم رباتیک واحد دماوند با سختی و مشکلات فراوان موفق به کسب چنین رتبه ای شد، بیان داشت: تیم رباتیک واحد دماوند را هشت نفر تشکیل می دهد ولی به علت کاهش در تعداد نفرات برای اعزام به این دوره از مسابقات به 5 نفر تقلیل یافت که در این میان موجب شد در نوع نیروهای متخصص تیم خللی ایجاد شود ولی به لطف خداوند متعال امروز با تمامی مشکلات شاهد موفقیت آنان هستیم.

حسینی دانا به تشکیل این تیم اشاره کرد و گفت: این تیم از سال 2008 در واحد دماوند با حضور فعال چندین دانشجو تشکیل شد و با پیشتکاری که داشت در مسابقات رباتیک توانست موفقیت های بسیاری کسب کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این تیم در لیگ های مختلفی چون لیگ شبیه سازی فوتبال، لیگ مین یاب دستی و امدادگر و نیز دوبار در مسابقات ایران و اوپن صاحب رتبه اول شده است./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.