سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/ رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي؛

افزايش ميزان صادرات كالا از مرزهاي جاده‌اي كشور

طي 3 ماهه سال 91 در مجموع 11 ميليون و 134 هزار تن كالاهاي نفتي و غيرنفتي از مرزهاي زميني و آبي وارد و 13 ميليون و 540 هزار تن از كشور صادر شده است كه نسبت به مدت مشابه سال 90، واردات 4/1 درصد و صادرات 2/4 درصد افزايش يافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، دكتر شهريار افندي‌زاده   با اعلام اين خبر افزود: در راستاي تكليف و نام‌گذاري سال 91 از سوي مقام معظم رهبري به نام «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ساز و كارهاي توسعه و بهبود زيرساخت‌هاي حمل و نقل و تسهيل در امر صادرات براي تجار و صادركنندگان كالا فراهم شد و طي 3 ماهه ابتداي سال 91، بالغ بر يك ميليون و 680 هزار تن انواع كالا از مرزهاي جاده‌اي كشور صادر شد كه نسبت به مدت مشابه سال 90 به ميزان 27 درصد افزايش داشته است.

رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، با اشاره به اين كه از مجموع واردات و صادرات سهم جاده 9 درصد، راه‌آهن 2 درصد و سهم دريا 89 درصد است، اظهار داشت: از ميان مرزهاي جاده‌اي كشور، مرزهاي بازرگان، ميرجاوه و آستارا به ترتيب با 53، 14 و 6 درصد فعال‌ترين مرزها در زمينه واردات كالا به كشور و مرزهاي دوغارون، بازرگان و آستارا به ترتيب با 28، 16 و 11 درصد فعال‌ترين مرزهاي صادر كننده كالا از كشور به شمار مي‌روند.

دكتر افندي‌زاده‌ با بيان اين كه سهم كاميون‌‌هاي ايراني در صادرات كالا 54 درصد و در جابه‌جايي واردات 50 درصد بوده است، افزود:

از مجموع كالاهاي صادر شده، بيشترين ميزان به كشورهاي افغانستان و تركمنستان بوده است. همچنين از مجموع كالاهاي وارد شده بيشترين ميزان از كشورهاي تركيه و پاكستان بوده است.

معاون وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از اين گزارش به عملكرد مرزهاي جاده‌اي در جابه‌جايي مسافران اشاره كرد و افزود:

در 3 ماهه سال 91، بالغ بر 53 هزار نفر توسط 6 هزار دستگاه وسيله‌نقليه مسافري به كشور وارد شدند كه سهم اتوبوس 56 درصد و سواري 44 درصد است. همچنين 73 هزار نفر توسط 7 هزار و 700 دستگاه‌وسيله‌نقليه مسافري از كشور خارج شدند كه سهم اتوبوس 52 درصد و سواري 48 درصد است.

وي با بيان اين كه از مجموع ورودي و خروجي اتوبوس‌، 65 درصد مليت ايراني داشتند،افزود:درمدت مذكور، بيشترين تردد وسايل ‌نقليه مسافري در مرزهاي بازرگان و بيله‌سوار بوده است./س

برچسب ها: کشور ، صادرات ، حمایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.