سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت آشكار كلينتون از شوراي نظامي مصر

"نبيل ميخائيل " استاد علوم سياسي و روابط بين الملل دانشگاه جرج واشنگتن معتقد است ، وزير امور خارجه آمريکا در سخنان خود در واقع به شوراي نظامي اجازه داد بخشي از اختيارات خود را حفظ کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي ؛ نبيل ميخائيل در اين باره گفت : آمريکا مدت زيادي است که با اسلام سياسي تعامل دارد. البته بايد در نظر داشت که کنگره، کاخ سفيد، وزارت امور خارجه، وزارت دفاع ، سازمان اطلاعات، مراکز مطالعاتي و شرکتهاي خصوصي در آمريکا هر کدام کار خود را انجام مي دهند و سياست خارجي خاص خود را دارند. زيرا باراک اوباما در زمينه سياست خارجي فعال نيست.

ميخائيل افزود : آمريکا به قدرت رسيدن جنبش اخوان المسلمين در مصر را پذيرفته است و اکنون به دنبال تعامل با آن است. کنگره موضع مخالفي عليه اسلام خواهان دارد. وزارت دفاع آمريکا روابط نزديک با ارتش مصر دارد. بين سازمانهاي اطلاعاتي آمريکا و مصر هماهنگي و همکاري وجود دارد.

وي ادامه داد: سخنان هيلاري کلينتون به معناي آن بود که شوراي نظامي مصر مي تواند اختيارات خود را حفظ کند و رئيس جمهور جديد در عمل فرمانده کل نيروهاي مسلح مصر نخواهد بود. من فکر نمي کنم که محمدحسين طنطاوي يا سامي عنان با اين سخنان کلينتون مجبور شده باشند که اقدامات خاصي را انجام دهند. به طور کلي آمريکا به شدت نسبت به اوضاع مصر نگران است. واشنگتن نيروهاي مسلح مصر را مانند ارتش کشورهاي آمريکاي جنوبي مانند برزيل و آرژانتين مي شناسد.

وي خاطر نشان کرد: آمريکا تلاش مي کند به همه طرفها در مصر بگويد که اگر انتقال به مرحله دموکراتيک شکست بخورد، مشکلات داخلي در کشور به وجود خواهد آمد. اوضاع اقتصادي مصر بسيار وخيم است و امکان استفاده از اين مسئله به منظور اعمال فشار بر قاهره وجود دارد. آمريکا و مصر برداشت هاي مشترکي نسبت به اوضاع منطقه از جمله در سوريه دارند. به نظر من واشنگتن هنوز ديدگاه کاملي نسبت به اوضاع داخلي مصر ندارد و براي درک اوضاع مصر به کندي عمل مي کند.
برچسب ها: کلینتون ، مصر ، دخالت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.