سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حميد طالقاني:

فراموش كردن شخصيت "فريد" ناممكن است

شخصيت "فريد" در فيلم سينمايي "بدون اجازه" با توجه به ابعاد شخصيتي نامناسب و غيرقابل قبول براي مخاطب فراموش نشدني است.

حميد طالقاني،بازيگر فيلم سينمايي "بدون اجازه" در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه در نقش‌هاي متعددي چه در سينما و تلويزيون به ايفاي نقش پرداخته،‌گفت:‌كاراكتر منفي "فريد" در فيلم سينمايي "بدون اجازه" توسط كارگردان به من پيشنهاد شد.
وي پيرامون ويژگي‌هاي اين كاراكتر افزود:شخصيت "فريد" علاوه بر اينكه كاراكتري عجيب و غريب براي خودم محسوب مي‌شود؛داراي ابعاد شخصيتي نامناسب و غيرقابل قبول بود؛به گونه‌اي كه مخاطب با ديدن اين كاراكتر برداشت چندان مثبتي نداشته و نسبت به اين نقش وا كنش نشان مي‌دهد.
طالقاني در ادامه افزود:اين كاراكتر آنچنان كنش و واكنش‌ها را در باور خود ثبت كرده تا مدت‌ها فراموشي چنين شخصيتي كه نمود اجتماعي داشته؛براي مخاطب ناممكن است.
وي كه در آثاري چون "به او بگوييد دوستش دارم" ، "گردنبند"، "يك سبد گل" و "قرباني" حضور داشته،بيان كرد:اين كاراكتر با گريم خاص و لحني متفاوت طراحي شده تا به صورت متضاد با ساير كاراكترها داستان را پيش ببرد.
وي در ادامه افزود:در اين فيلم سينمايي ايفاگر يكي از نقشهاي اصلي (منفي) بوده‌ام و تمام اتفاقات حول محوريت كنش و واكنش‌ةاي اين كاراكتر و ماجراها و اتفاقاتي كه براي  ياسي با بازي "ياسمينا باهر" در طول قصه به وجود مي‌آيد به وقوع مي‌پيوندد.
اين كارگردان و بازيگر سينما و تلويزيون در پاسخ به اين سوال كه چقدر به منظور ايفاي نقش مطالعه و تمرين داشتيد تا مخاطب بتواند با آن همذات پنداري كند، بيان كرد: حدود يك ماه براي لحن و گويشي كه بايد در اين فيلم به كار مي برديم؛تمرين كرده و به طوري كه سعي كردم اين شخصيت را با نوعي صداي متفاوت به گونه‌اي بازي كنم كه براي مخاطب ملموس و قابل باور باشد.
وي در پايان خاطرنشان كرد:آشنايي من با "مرتضي هرندي" به سال‌هاي قبل برمي‌گردد، به گونه‌اي كه همكاري ما دو سويه بود؛مرتضي هرندي كارگرداني ماهر در زمينه كاري خود به حساب مي‌آيد.
گفتني است؛از بازيگران اصلي فيلم سينمايي "بدون اجازه" مي‌توان به داريوش ارجمند در نقش (پدر ياسمينا) ؛نسرين مقانلو در نقش مادر ياسمينا؛مهدي پاكدل درنقش نامزد ياسي (امير)، ياسمينا باهر (ياسي) و حميد طالقاني در نقش فريد اشاره كرد.
همچنين؛اين فيلم سينمايي كه اكران از نيمه شعبان در سينماهاي كشورآغاز شده به كارگرداني گمرتضي احمدي هرندي" و تهيه‌كنندگي "محمود فلاح" تهيه و توليد شده است./ه
برچسب ها: فراموش ، کردن ، شخصیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.