سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورایعالی اطلاع رسانی؛

باید خدمات فاوای بومی در کشور راه اندازی شود

نیازمند راه اندازی خدمات فاوای بومی در کشور به منظور جلوگیری از دست اندازی شرکت های بین المللی به اطلاعات شهروندان ایرانی هستیم.

دکتر حمید شهریاری دبیر شورایعالی اطلاع رسانی ضرورت تشکیل شورایعالی فضای مجازی را ایجاد نهاد متولی متمرکز برای بسترسازی، قانونگذاری و برنامه ریزی و شبکه سازی دستگاه های فعال در حوزه فاوا عنوان کرد به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: تشکیل شورایعالی فضای مجازی به دلیل گستردگی و فرابخشی بودن فاوا امری ضروری است و یکی از مهمترین اهداف تشکیل این شوار هماهنگی میان بخش های مختلف دست اندرکار در حوزه فاوا و هم افزایی میان آنهاست.
وی افزود: با تفکیک دقیق وظایف در همه دستگاه های حاکمیتی و اجرایی و تقسیم کار ملی از سوی مرکز ملی فضای مجازی فرصتی استثنائی برای فاوا پیش خواهد آمد.
 
این عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی با اشاره به اینکه این شورا تلاش می کند با کمک دستگاه های اجرایی ذیربط و عرضه کننده خدمات در حوزه فاوا قوانین و مقررات و استانداردهای موجود را احصاء و مدون کند خاطر نشان كرد: پس از اجرای این امر، شورایعالی فضای مجازی تلاش می کند با کمک نهادهای حاکمیتی ودستگاه های اجرایی، اقدامات جدید مورد نظر هر نهاد و دستگاه ابتدا مطابق استاندارد شود و سپس در نهاد و دستگاه دیگر گسترش یابد.
 
وی یاد آور شد: ما می توانیم با توان منابع متخصص ایرانی در بخش خصوصی نیازهای ملی را با کمک متخصصان داخلی برطرف کنیم و در واقع یکی دیگر از مهمترین اهداف تشکیل شورایعالی فضای مجازی کمک به شکل گیری بخش خصوصی برای راه اندازی خدمات دولتی و عمومی است./عط
برچسب ها: فاوا ، فضای مجازی ، خدمات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.