سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

حجاب فرمان الهی و دستور قرآنی است

امام جمعه اهر در همایش حجاب و عفاف، حجاب را فرمان الهی و دستور قرآنی ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده ديروز در همایش حجاب و عفاف بر تداوم فعالیت های فرهنگی و معنوی در جهت ترویج حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد.

وی، انقلاب اسلامی ایران را انقلاب مبتنی بر ارزشهای اسلامی و معنوی ذکر کرد و افزود: دراین راستا رسالت خواهران در ترویج شعائر اسلامی و حجاب و عفاف بسیار خطیر بوده و باید با فرهنگ سازی مناسب در بین خانواده ها جوانان و نوجوانان را از مزیت بهره مندی از حجاب بیش از پیش فراهم نمایند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اهر حجاب را نماد زن مسلمان و نشان از عفت و پاکدامنی آنها ذکر کرد و عمده ناهنجاری های اجتماعی و برخی مشکلات و معضلات پیش روی بانوان را به جهت عدم رعایت حجاب و کمرنگ شدن مسائل دینی در بین آنها ذکر کرد.

این مقام مسئول توجه به ارزشهای اسلامی و معنوی و رعایت حجاب و عفاف را در جامعه موجب ایجاد آرامش روانی، استحکام پیوسته و بنیان خانواده برشمرد.

وی، افزود: همه خواهران با تأسی از سیره و زندگی حضرت فاطمه زهرا ساده زیستی، همسرداری، عفاف و پاکدامنی آن حضرت را سرمشق و الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام حاجی زاده افزود: امروز دشمن با پی بردن به اهمیت حجاب و عفاف تلاش دارد با ترویج فرهنگ غربی، سست کردن باورهای مذهبی جوانان، بی حجابی را در بین جوانان ترویج نمایند که باید خانواده و جوانان ما هوشیار باشند به دام آنها نیفتند و نهادهای فرهنگی نیز وظیفه دارند با ارائه برنامه های متنوع زمینه تشویق- ترغیب و جذب جوانان را فراهم نمایند.

دراین برنامه فرمانده سپاه ناحیه اهر نیز با ارائه گزارشی از عملکرد سپاه ناحیه اهر در حوزه فرهنگی و حوزه بسیج خواهران از همکاری و همراهی ادارات در برگزاری این همایش قدردانی کرد.

درادامه این همایش خانم پناهی از کارشناسان فرهنگی اجتماعی به صورت تخصصی راهکارهای مناسب فرهنگی و موانع موجود در جامعه را تبیین کرد و در جلسه پرسش و پاسخ به سوالات خواهران بسیجی پاسخ داد.

در حاشیه این همایش نمایشگاه حجاب و عفاف و نمایشگاه کتاب برای بازدید علاقمندان در محل اداره تبلیغات اسلامی افتتاح شد. /س

برچسب ها: حجاب ، فرمان الهی ، قرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.