سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تكدي گري سازمان یافته، تیری بر قلب همنوع دوستی ایرانیان

دست گیری از نیازمندان در هر مکان و زمانی همواره بین مردم کشورمان امری بدیهی و رایج بوده است. این روزها با مسائلی روبرو هستیم که موجب شده این روحیه کمی رنگ باخته و تشخیص سره از ناصره بسیار دشوار شود.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در این دوران که تجدد و مدرنیسم بیش از هر مسئله ای دیگر در شهرهای مارخ به نما داده و هر کس بدنبال بستن بار و پیشروی خود در مسیریست که بقولی جاده سعادت و کمال دنیوی و اخروی را نشان می دهد با پدیده ای مواجه هستیم که بسیار آرام و نامحسوس موجب از بین رفتن واژه ای شده است که ریشه در فرهنگ ایرانی اسلامی سرزمین کهن ما دارد.

*نیازمند یا تاجر بی رحم

به همین منظور گاه و بی گاه تجمعی از افرادی را در شهر مشاهده می کنیم که با شیوه و استقرار در مکانی خاص در حال چپاول احساسات مردم از بیخ و بن و خشکاندن حس همنوع دوستی به دلیل ایجاد عدم اعتماد در طول زمان توسط مردم به آن ها که آیا واقعاً این افراد از پس نیاز رو به این کارها آورده اند یا اینکه در یک شبکه سازمان یافته و از پیش طراحی شده در حال انجام نوعی تجارت آن هم از جنس به تاراج برون روح همبستگی و کمک به همنوع در جامعه متبوع خود هستند.

*جادویی شیطانی

براساس این گزارش، این نکته قابل تأمل است که آیا بیشتر اینگونه فعالیت های جامع ستیز و ناخوانا با قانون عرف و قضا، آماده است یا اینکه جادویی شیطانی بعضی از افراد را فرا گرفته تا رنگ و لعاب دست یابی به تجدد و رفاه طلبی را در هر قالب و راه و روشی جستجو کنند.

نظر شما چیست...شما چه فکر می کنید!

گزارش از بهنام عزیزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.