سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/32 زخمی و 10 کشته؛

آمار قربانیان محورهای مواصلاتی آذربایجانشرقی

در حوادث ترافیکی جاده های منتهی به آذربایجانشرقی در دو روز گذشته، 32 نفر زخمی و 10 نفر کشته شدند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز در تشریح چگونگی وقوع این تصادفات گفت: در پی اعلام وقوع سه سانحه رانندگی به مرکز اپراتوری فوریتهای پزشکی شهرستان مرند در مورخه 22 تیر چهار تن کشته و سه تن مصدوم شدند.

حبیب حسینقلیزاده تشریح کرد: در حادثه کیلومتر هفت جاده مرند جلفا به علت برخورد خودرو ریو و تریلی که موجب فوت دو تن و مصدومیت سه تن دیگر گردید،مصدومین حادثه توسط فوریتهای پزشکی مرند به بیمارستان مرند انتفال داده شدند.

وی با اشاره به وقوع حادثه دیگری در کیلومتر هشت جاده مرند-خوی که به علت برخورد موتورسیکلت با خودرو پیکان، موتورسوار در دم جان باخته بود گفت: در حادثه ی دیگری نیز در برخورد کامیون با عابر پیاده در ورودی شهر مرند از سمت صوفیان، عابر پیاده به علت شدت ضربه وارده در دم فوت کرد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت: همچنین به دنبال اعلام برخورد خودروهای تندر و پیکان روی پل راه آهن مسیر باغ معروف مورخه 22 تیر ساعت 23:00 به مرکز اپراتوری تبریز، مناطق فوریتهای پزشکی 12 و 14 و خسروشهر به محل اعزام گردیدند و در بررسی صحنه حادثه متوجه فوت دو تن و مصدومیت سه تن دیگر شدند.

وی یادآور شد: مصدومین پس از اقدامات اولیه به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز انتقال داده شدند

وی همچنین با اشاره به برخورد کامیون و پژو در جاده سراب بستان آباد در ساعت 08:10 مورخه 23 تیر گفت: این حادثه منجر به فوت چهار تن و مصدومیت یک تن گردید.

حسینقیلزاده یادآور شد: با اعلام وقوع این حادثه به مرکز فوریتهای پزشکی سراب و درخواست نزدیکترین پایگاه فوریتهای پزشکی به محل حادثه، پایگاههای فوریتهای پزشکی مهربان، دوزدوزان و بهرمان به محل حادثه اعزام شدند و در بررسی حادثه متوجه فوت هر چهار سرنشین خودرو پژو و مصدومیت راننده کامیون گشتند.

وی ادامه داد: مصدوم پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان سراب انتقال داده شد.

وی همچنین از مصدومیت بیست وپنج تن در شش حادثه در محورهای مواصلاتی استان در مورخه 23 تیر، به سبب عدم رعایت نکات ایمنی راهنمائی و رانندگی خبر داد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان، در تشریح چگونگی وقوع این حوادث گفت: در حادثه ای در اتوبان پیامبر اعظم (زنجان-تبریز) 160 کیلومتر مانده به تبریز به علت برخورد خودرو تندر با دو دستگاه خودرو پراید 8 نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: مصدومین حادثه توسط فوریتهای پزشکی بارگاه و چارایماق و هشترود و هلال احمر به بیمارستان امام حسین(ع) هشترود انتقال داده شدند.

حسینقیلزاده گفت: در جاده کلیبر-اهر کیلومتر بیست به علت برخورد دو دستگاه نیسان نیز چهار تن مصدوم شدند که بعد از انجام عملیات پیش بیمارستانی، مصدومین توسط فوریتهای پزشکی کلیبر به بیمارستان کلیبر انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: در جاده آذرشهر- تبریز مسیر روستائی بارانلو برخورد پیکان وانت و پراید سه مصدوم از خود برجای گذاشت.

وی با اشاره به برخورد دو دستگاه موتورسیکلت در جاده ارومیه - تبریز حوالی روستای گمیچی، گفت: این حادثه 2 مصدوم داشت که مصدومین توسط فوریتهای پزشکی سرای به بیمارستان امام رضا(ع) انتقال داده شدند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت: به دنبال واژگونی پژو در جاده اهر-تبریز راه روستائی ساخسیلو-مرکید نیز سه تن دچار مصدوم شدند که مصدومین توسط مراکز فوریتهای پزشکی خواجه و شیخ رجب به بیمارستان امام رضا(ع) انتقال داده شدند.

حسینقیلزاده یادآور شد: به دنبال واژگونی خودرو ریو در جاده آذرشهر - عجب شیر پنج تن مصدوم شده که توسط فوریتهای پزشکی عجب شیر و هلال احمر به بیمارستان عجب شیر انتقال داده شدند.

وی در پایان از رانندگان خواست تا در زمانهای اوج بار ترافیکی جاده ها که خودروهای امدادی سعی در رسیدن سریعتر بر بالین مصدومین دارند گفت: باز کردن مسیر توسط خودروهای عبوری لازمه این امر حیاتی است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.