سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش جوانان عربستاني براي سرنگوني رژيم آل سعود

شبکه تلويزيوني الاخباريه گزارش داد: جوانان عربستاني به دنبال سرنگون کردن رژيم استبدادي آل سعود هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه ؛ مردم عربستان از سياست هاي سرکوب گرايانه رژيم آل سعود و سرکوب آزادي هاي شخصي و سياسي بسيار خشمگين هستند. اخيرا راديو جمهوري چک اعلام کرد رژيم عربستان مردم را از آزادي هاي سياسي و شخصي خود محروم کرده است که به سطح تبعيض نژادپرستي مي رسد.

رسانه هاي اروپايي از افزايش نارضايتي جوانان عربستان از وضع جاري در اين کشور خبر مي دهند. عربستان به صورت حکومت مطلقه و ايدئولوژي وهابي اداره مي شود. اين رژيم مانند رژيم آپارتايد در آفريقاي جنوبي سابق، عربستان را اداره مي کند. جوانان عربستاني به دليل بحراني که در رسيدن به حقوق مشروع خود دارند به دنبال راه هايي براي رها شدن از رژيم استبدادي پادشاهي اين کشور هستند. اختلافات طبقاتي در عربستان بسيار شديد است.

 طبقه حاکم شامل صدها شاهزاده است که با رفاه کامل زندگي مي کنند ولي شمار زيادي از مردم عربستان با فقر و بيکاري دست و پنجه نرم مي کنند و زنان اين کشور از حقوق مدني و شخصي خود محروم هستند.

 رسانه هاي خارجي در گزارش هاي خود اعلام کردند جوانان منطقه الشرقيه در عربستان از کار و به دست گرفتن پست هاي دولتي،پليس،ارتش و حتي اداره مدرسه محروم هستند. ناظران غربي بر اين باورند دخالت عربستان در بحرين بيانگر سياست هاي فاجعه بار رژيم آل سعود براي شهروندان عربستاني و منطقه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.