سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/ دانشنامه /گردشگری

روستای فوشه ؛ نگینی درخشان در قلعه رودخان فومن

روستای فوشه در منطقه قلعه رودخان شهرستان فومن از روستاهای گیلان است که به خاطر قرار گرفتن در دامنه سلسله جبال البرز و درختان جنگلی سر به آسمان کشیده ، هر ساله میزبان هزاران مسافر و گردشگری است که از اقصی نقاط گیلان ، داخل و خارج از کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ؛ روستای فوشه با وسعتی معادل 82 کیلومتر مربع در 22 کیلومتری شهر فومن قرار دارد و از جنوب ، جنوب غربی و غرب به جنگلها و ارتفاعات و کوهستانهای زیبا و از شرق و شمال شرقی به روستاهای حیدر آلات و قلعه رودخان منتهی می شود.

قرار گرفتن پراکنده ، مناطق مسکونی با بافتهای سنتی و قدیمی این روستا در دو طرف رودخانه جلوه خاص به این روستا زیبا بخشیده است، روستای فوشه بیش از 200 خانوار جمعیت دارد که شغل اکثر آنان چایکاری ، دامداری، پرورش کرم ابریشم و کشت برنج ، است.

جراویر، مشه، سله، نظرآلات، توت باغ، عبدالله روبار،اسپی سیکین، فوشه، لیلی سرا، شاویزن، خرنش للکی پرده سر و ولی نایه از محله های این روستای کوهستانی است که هر کدام از زیبای خاصی بر خوردار است.

اکثر افرادی که  به روستا فوشه سفر می کنند از رودخانه و آبگیرهای پرآب و زلال آن برای شنا استفاده می کنند.

غار "خون فوشه " با دهلیزها و دالانهای متعدد از غارهای بسیار دیدنی و زیبای گیلان است که در قلب جنگلهای زیبای فوشه قرار گرفته که در فهرست غارهای ایران به ثبت رسیده است

 ارتفاعات خون، برنا، دایلسر، دزدبن، مناره کل و تیکاو از مناطق بسیار زیبا و دیدنی روستای فوشه است که مورد توجه واستقبال کوهنوردان قراردارد .

اما روستای فوشه با داشتن این همه مناطق بکر و دیدنی نیاز به توجه بیشتر مسئولان محلی و استانی دارد تا بتواند ضمن تامین  رفاه بیشتر ساکنان خود سهم بیشتری در رونق صنعت گردشگری گیلان داشته باشد.

اگر از سمت فومن برای گذراندن تعطیلاتی خوش و به یاد ماندنی به طرف قلعه رودخان حرکت می کنید در فاصله 400 متری بازار قلعه رودخان در سمت راست به  روستای فوشه سری بزنید. /س
برچسب ها: فوشه ، قلعه ، رودخان ، فومن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
زهرا
۰۴:۴۹ ۱۷ تير ۱۳۹۳
خسته نباشین..
sahar
۱۴:۰۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۲
خوب بود مرسی