سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرضه 13 محصول جدید ایران خودرو دیزل/اتوبوس ملی به بازار می آید

مدیرعامل ایران خودرو دیزل، از تولید و عرضه 13محصول جدید این شركت در سال تولید ملی،خبر داد وگفت:اتوبوس مفصل‌دار 18متری كه با كمترین میزان وابستگی به تامین كنندگان خارجی تولید شده،امسال به بازار می آید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، 'هاشم یكه زارع' از تولید و عرضه 13محصول جدید این شركت در سال تولید ملی، خبر داد و این امر را در تاریخ صنعت خودروسازی ایران بی‌سابقه ذكر كرد.  

وی با تاكید بر اینكه محصولات جدید ایران خودرو دیزل طیف متنوعی از محصولات باری و مسافری را شامل می‌شود، اظهار داشت: در رده محصولات باری ما شاهد عرضه هفت محصول جدید خواهیم بود كه دو تیپ كشنده A7 و دنیز، كامیون كمپرسی سهند و كامیون آریا در چهار تیپ مختلف باری و كمپرسی را شامل می‌شود.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل ادامه داد: كشنده A هفت با برخورداری از استاندارد زیست محیطی یورو سه و قابلیت ارتقا به استاندارد یورو چهار، در رده كشنده‌های فوق ‌مدرن قرار دارد.

یكه‌ زارع، در خصوص كشنده دنیز بیان كرد: این محصول از موتوری با قدرت 430اسب بخار بهره می‌برد و دارای سیستم خودكار تنظیم سرعت و همچنین ترمزهای مجهز به سیستم ABS و ASR بوده و دارای استاندارد زیست‌محیطی یورو سه است.

وی با بیان اینكه دو 'كامیون كشنده A7' و 'دنیز'، شهریور ماه سال جاری به بازار عرضه می شود، متذكر شد: كامیون‌های 'سهند' و 'آریا' نسل جدید محصولات باری و كمپرسی ایران خودرودیزل است. كامیون 'سهند' با بهره‌گیری از موتور قدرتمند 380اسب بخاری خود استاندارد زیست محیطی یورو سه را نیز كسب كرده و پاسخگوی تمام نیاز بازار مصرف است و از مرداد ماه به بازار می آید.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل افزود: كامیون 'آریا' نیز با بهره‌مندی از ضریب داخلی‌ سازی بالا در واقع محصولی ناآشنا در بازار نیست و موتور قدرتمند OM355 مرسدس بنز و گیربكس ZF سنكر و نیزه دستی آن با توجه به سابقه حضور در بازار دارای شبكه خدمات و سرویس‌دهی بسیار مناسب است و در شهریور ماه سال جاری به بازار عرضه می‌شود.

یكه‌زارع در خصوص محصولات جدید مسافری این شركت كه برای سه ماهه سوم سال جاری به بازار عرضه می شود، اضافه كرد: چهار نوع محصول جدید اتوبوس درون شهری در سال جدید به بازار عرضه خواهیم كرد كه شامل دو اتوبوس 'مفصل‌دار دو كابین 18 متری' و دو اتوبوس 'تك كابین 12متری دومنظوره' برای تردد هم در خطوط عادی و هم در خطوط بی.آر.تی است. دو محصول از این چهار مدل ساخت متخصصان شركت ایران خودرودیزل است.

وی در خصوص اتوبوس 'مفصل‌دار 18متری' كه می‌توان آن را تولید ملی نامید، گفت: این محصول با كمترین وابستگی به تامین‌كنندگان خارجی و با ضریب داخلی‌سازی 80درصدی، محصول منحصر به‌فردی است كه به موتور OM457 و گیربكس اتوماتیك ZF ساخت مجهز است و تجهیزات رفاهی مسافران همچون كولر قدرتمند با ظرفیت بالا، بخاری شوفاژی، صندلی‌های راحت با روكش چرم و پلی‌آمید و رمپ ویژه برای استفاده جانبازان و معلولان نیز از جمله امكانات این محصول 'ملی' است.

یكه زارع در ادامه با توجه به تقاضای بازار برای خودروهای باری موسوم به 'پیكاپ' از تولید محصولی در این دسته و در ایران خودرو دیزل خبر داد و افزود: این محصول در تیپ دوكابین دو دیفرانسل طی سه‌ماهه سوم سال جاری به بازار عرضه خواهد شدعب/.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.