سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهمني:

حباب سکه و ارز را با توزيع مناسب از بين مي بريم

رئيس کل بانک مرکزي با اعلام اينکه تغييرات ناگهاني نرخ سکه و ارز غير واقعي است، به مردم توصيه کرد که در خريد سکه و ارز، قيمت‌ها را بر اساس قيمت جهاني طلا و ارزش ذاتي سکه و ارز محاسبه کنند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت ، محمود بهمني تغييرات ناگهاني قيمت دلار در بازار را غيرواقعي دانست و گفت: وقتي قيمت دلار ناگهان از 1700 تومان به 2000 تومان افزايش مي يابد و پس از آن به 1900 تومان مي رسد، اين تغييرات واقعي نيست.

رئيس کل بانک مرکزي اينگونه تغييرات قيمتي دلار در بازار را رواني و سياسي عنوان و تصريح کرد: در باره قيمت سکه نيز اين مسائل صدق مي کند، بنابراين بايد قيمت‌ها با توجه به قيمت جهاني طلا و ارزش ذاتي آن محاسبه شود.

وي افزود: وقتي قيمت جهاني طلا پائين مي آيد اما نرخ سکه در ايران بالا مي رود، اين امر هيچ توجيهي ندارد و متناسب با ارزش ذاتي و واقعي سکه اين افزايش قيمت اتفاق نيافتاده است، مانند همان افزايش قيمت سکه که به يک ميليون تومان رسيد.

بهمني همچنين تقاضا را يکي ديگر از مسائل تاثيرگذار بر روي قيمت سکه و دلار اعلام و به مردم توصيه کرد که در خريد سکه و ارز بايد توجه داشته باشند که وقتي قيمت ها در بازار داخلي برعکس قيمتها در بازار جهاني بالا مي رود، واقعي نيست.

رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه مردم مي توانند قيمتها را خود محاسبه کنند، عنوان کرد: قيمت ذاتي هر کالايي، قيمت اصلي را تعيين مي کند، بنابراين نبايد مسائلي همچون مسائل سياسي بر روي قيمت سکه و ارز تاثيرگذار باشد و مردم بايد اين مسائل را در نظر بگيرند.

وي از برنامه بانک مرکزي براي تعادل بخشي بيشتر به بازار سکه خبرداد و گفت: بر اين اساس از دوم مرداد  امسال 2 ميليون و 200 هزار قطعه سکه را وارد بازار خواهيم کرد، بنابراين اگر حبابي در بازار باشد مي توانيم با تزريق سکه و رفع نيازهاي مردم آن را از بين ببريم./عب
برچسب ها: بانک ، حباب سکه ، ارز ، توزیع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۰۲:۰۹ ۰۳ تير ۱۳۹۲
سلام ميشه پرسيد نقش بانك مركزي در اين مواقع چيه!!!!!!!!!!!