سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاني زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد؛

هراس مقامات غربي و عربي از گسترش بيداري اسلامي در عربستان

يک کارشناس سياست خارجي گفت: با گسترش قيام هاي مردمي در عربستان و ناتواني نيروهاي آل سعود در سرکوب مردم، هراس مقامات غربي و عربي روز به روز بيشتر مي‌شود.

حسن هاني زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به صدور بيانيه انقلابيون عربستان، مبني بر به آتش کشيدن چاه هاي نفتي در صورت عدم آزادي شيخ النمر، گفت:‌ شيخ النمر تاثيرگذارترين شخصيت شيعي منطقه الشرقيه عربستان است، به گونه اي که با منتشر شدن خبر دستگيري اين روحاني شيعي، مردم شهر قطيف دست به تظاهرات گسترده زده و خواستار آزادي وي شدند.

وي با اشاره به علت سفر ديويد پيترانوس، رئيس سازمان سيا به رياض و گفتگوي محرمانه باملک عبدالله گفت: اين سفر به منظور ترس از نفوذ و تاثيرگذاري شيعيان در عربستان انجام شده، چرا که تاثيرگذاري شيعيان در عربستان به اندازه اي است که جوانان انقلابي شهر قطيف با صدور بيانيه اي به مقامات آل سعود اعلام کردند در صورت عدم آزادي شيخ النصر، به ساختمان هاي وزارت کشور حمله مي کنند و چاه هاي نفتي شهر قطيف را هم به آتش خواهند کشيد.

هاني زاده افزود: با جدي تلقي شدن قيام هاي مردمي که ريشه در بيداري اسلامي منطقه دارد فرماندهي ارتش عربستان، فورا 2 گردان کماندوي رزمي به منطقه قطيف، اعزام و ضمن لغو تمام مرخصي هاي افسران نظامي، اعلام وضع فوق العاده امنيتي کرد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با بيان اينکه وضع عربستان به شدت بحراني است، خاطر نشان کرد: بيداري اسلامي روز به روز رشد چشمگيرتري در اين منطقه دارد و موجب سرنگوني حکام آل سعود خواهد شد.
/ش3

برچسب ها: عربستان ، شیعه ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.