سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايزدي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

صادرات آمريکا به ايران از طريق واسطه گري ساير کشور ها/آمريکا تحريم ها را دور مي زند

يک کارشناس سياست خارجي گفت: آمريکا نمي تواند مانع صادرات خود به ايران شود چراکه بيشتر کالاهاي مصرفي خود را از طريق ساير کشورها به ایران صادر مي‌کند و در واقع خود تحریم ها را دور می زند.

فواد ايزدي کارشناس سياست خارجي در گفت وگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه آمریکا هم چنان کالاهای فراوانی را به ایران صادر می کند، اظهار داشت:  صادرات کالاهای های آمریکایی به ایران غیرقانونی است، چراکه آمریکا ایران را تحریم کرده ولی خود به این موضوع پایبند نیست و اگر دولت آمريکا اين قوانين را وضع نکرده بود شايد صادرات بيشتري هم به ايران داشت.

 وي در ادامه افزود: مسئله صادرات موضوعي است که بيشتر کشورهاي جهان انجام مي دهند،  همانطور که ايران به اين اقدام مشغول است و هنگامي که صادرات افزايش پيدا کند اقتصاد آن کشور تا حدودي رونق پيدا مي کند و بالطبع آمريکا هم علاقه مند به اين امر است.

ايزدي تصريح كرد: به خاطر تحريم هاي یک جانبه آمریکا علیه کشورمان بخشي از اين صادرات به ايران انجام نمي شود و بخش ديگري هم که صادر مي  شود به صورت غير مستقيم است، يعني کالاهاي خود را به واسطه کشورهاي ديگر وارد ايران می کنند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: آمريکا مي تواند جلوي بخشي از صادرات خود را به ايران بگيرد ولي مانع اين کار نمي شود زيرا  بيشتر کالاهاي مصرفي خود را به ایران صادر کرده و در واقع خود تحریم ها را دور می زند چراکه اين موضوع به نفع اقتصاد شکست خورده اش است و در حالي است که آمريکا به کشورهاي ديگر هشدار داده که اگر روابط تجاري با ايران برقرار کنند از سياست تنبيه عليه آنها استفاده مي کند./س3
 

برچسب ها: امریکا ، صادرات ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.