سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفان سوري درتلاش براي وارد کردن فلسطينيان به بحران موجود هستند

راشاتودي قتل عام چند آواره فلسطيني در سوريه را تلاش گروههاي مسلح براي کشاندن جامعه فلسطينيان اين کشور به بحران کنوني دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون راشاتودي ، بحران در سوريه از آوارگان خارجي ساکن در اين کشور نيز قرباني گرفته است.17 فلسطيني در مسير بازگشت به اردوگاه خود ربوده و سپس کشته شدند.
اين اردوگاه يکي از 13 اردوگاهي است که آوارگان فلسطيني در سوريه در آن زندگي مي کنند.مردم اين اردوگاهها که برخي از آنها بيش از60 سال است در سوريه به سر مي برند ، خود را مهمان مي دانند ، از اين رو به خود اجازه نمي دهند در امور سوري ها دخالت کنند.  
در حاليکه بحران سوريه وارد هفدهمين ماه خود مي شود ، تصاوير هولناک ديگري از کشتارهاي بي رحمانه در اين کشور منتشر شده است. تصاويري از قتل عام چند آواره فلسطيني اين هفته در سايت هاي خاورميانه اي منتشر شد.اکثر گروههاي فلسطيني در سوريه ،  شبه نظاميان مخالف را عامل اين کشتار مي دانند.
انور راجا  از جبهه خلق آزادي فلسطين مي گويد: آنها مي خواهند رژيم سوريه را تضعيف کنند و فلسطينيان را نيز به وحشت اندازند تا آنها را از مبارزه براي پس گرفتن سرزمين اشغالي شان بازدارند.
ياسر تميم از مرکز فرهنگي فلسطينيان در سوريه مي گويد:مسائل سوريه به مردم اين کشور مربوط مي شود .ما فقط از کمپ هاي خود محافظت مي کنيم. اما شورشيان از همان ابتدا تلاش کردند پاي ما را به بحران باز کنند.آنها از همه ابزار حتي غيراخلاقي براي اين منظور استفاده مي کنند.اما احمقانه است تصور کنيم آنها پيروز مي شوند.
بعد از جنگ اسرائيل و اعراب در سال 1948 ، سوريه هزاران آواره فلسطيني را پذيرفت و موقعيت خوب زندگي برايشان فراهم کرد.اما با تشديد بحران، بسياري نگرانند که اوضاع آوارگان فلسطيني نيز وخيم شود.سياست عدم مداخله جامعه 700 هزار نفري فلسطينيان سوريه در بحران اين کشور تا الان حفظ شده است اما با تلاش هاي مداوم دو طرف جنگ به کشاندن فلسطينيان به اين بحران ، اين اقليت نگران گرفتار شدن در آتش جنگ است.
برچسب ها: سوری ، فلسطین ، مخالفان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.