سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

معاون اول رئيس جمهور وارد شيراز شد

معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت به منظور افتتاح نخستین طرح کشوری پزشک خانواده وارد شیراز شدند و مورد استقبال حسین صادق عابدین استاندار فارس و مسئولین استان قرار گرفتند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس امروز با حضور رحیمی معاون اول رئیس جمهور و دستجردی وزیر بهداشت طرح پزشک خانواده برای نخستین بار در کشور آغاز می شود.

در این طرح بیماران فارس در تمامی نقاط استان توسط پزشکان خانواده ویزیت می‌شوند و خدمات سلامت خود را از این برنامه و بر اساس نظام ارجاع دریافت می‌کنند.

طرح پزشک خانواده شهری در 3 سطح یک، 2 و سه در نظر گرفته شده است که در سطح یک آن پزشکان عمومی، در سطح 2 پزشکان متخصص و در سطح سه پزشکان فوق تخصص قرار می گیرند.

پزشک خانواده در سطح یک پرونده الکترونیکی پزشکی 500 تا 2500 نفر زیرمجموعه خود را داراست و براساس سلامت محوری و پیشگیری بامعاینات دوره ای در صورت نیاز بیماران را به مراکز درمانی تخصصی ارجاع می دهد.

بر این اساس تمام بیماران باید برای استفاده از خدمات بیمه ای درمان از نظام ارجاع تبعیت و در مرحله اول به پزشکان عمومی سطح یک مراجعه کنند سازمان های بیمه گر تنها با پزشکان طرح پزشک خانواده طرف قرارداد می شوند.

پزشک عمومی هر منطقه جغرافیایی در ازای 500 تا 2500 نفر به مردم معرفی می شود که مردم می توانند پزشک پیشنهادی یا پزشک مدنظر خود را انتخاب کنند.

در این طرح برای هر منطقه شهری با حدود 10 هزار نفر جمعیت، یک پزشک خانواده مسئول تعیین شده است که زیرمجموعه 17 نفری او را چهار پزشک عمومی، 2 پرستار، یک ماما، یک روان شناس و تعدادی کارشناس تغذیه، بهداشت و شاغل اداری مرتبط تشکیل می دهد.

کاهش هزینه های درمانی خانواده ها ، تسهیل در استفاده از پزشکان و کاهش ازدحام در مراکز تخصصی با ساماندهی مراجعه های غیر ضروری به این مراکز از مزایای اجرای این طرح است.

استان فارس پیشتاز در اجرای طرح پزشک خانواده شهری و قطب پزشکی کشور است./س
برچسب ها: رحیمی ، شیراز ، پزشک ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.