سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس / باحضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

مراسم اختتامیه آزمون المپیاد دانشجویی کشور در کیش برگزار می شود

مراسم اختتامیه هفدهمین دوره آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور در بخش بین المللی روز سه شنبه 27 تیرماه ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس  هفدهمین دوره آزمون المپیاد علمی – دانشجویی کشور در بخش بین المللی در دو رشته "ریاضی" و "شیمی" طی روزهای 24 و 25 تیرماه جاری باحضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی در کیش برگزار می شود.

 در مراسم اختتامیه که روز سه شنبه 27 تیرماه باحضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد کیش، سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور و معاونین این سازمان درمرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می گردد، از نفرات برگزیده این آزمون تقدیر به عمل می آید.

گفتني است  723 داوطلب در 15 رشته اين المپياد شركت‌ كرده‌اند، كه : از اين تعداد 218 نفر از طريق آزمون ارشد و 505 نفر از طريق آزمون غير متمركز به مرحله دوم راه يافته‌اند  .

همچنين المپياد دو رشته رياضي و شيمي با شركت 105 نفر به صورت بين‌المللي در طي روزهاي 24 و 25 تير ماه در جزيره كيش برگزار مي‌شود، تصريح كرد: از اين تعداد 30 نفر از داوطلبان، دانشجويان خارجي از كشورهاي اكراين، تركمنستان، تاجيكستان، سريلانكا، عمان و اكوادور هستند  .

لازم به يادآور است نتايج دو رشته بين‌المللي شيمي و رياضي در 27 تير ماه، و نتايج 15 رشته ديگر نيز اواخر شهريور ماه اعلام مي‌شود  .

جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آبهای نیلگون خلیج فارس واقع شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.