سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/آيت ا... صافي گلپايگاني:

مشهد مرکز معنوي و پايتخت حقيقي ولايت و امامت است

آيت ا... صافي گلپايگاني در جمعی از طلاب نخبه حوزه علميه مشهد رامرکز معنوي و پايتخت حقيقي ولايت و امامت خواندو مرکز ديني و معنوي جهاني تبديل شده و روز به روز بر عظمتش افزوده مي شود.

 

بنابر گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد آيت ا... صافي گلپايگاني، در ديدار ضمن توصيه و تأکيد به همت گماشتن بر بهره وري هر چه بيشتر از برکات بارگاه منور و مطهر امام هشتم(ع)، گفت: همه ائمه طاهرين عليهم السلام نور واحدند و خداوند متعال آسمان ها و زمين را به سبب وجود آن ها خلق کرده است، ليکن هر کدام از آن بزرگواران در زمان و عصر خودشان ظهور و ويژگي خاصي نشان دادند؛ به طور مثال واسطه وجود مبارک حضرت رضا عليه الصلاة و السلام در آن شرايط و اوضاع بعد از حضرت موسي بن جعفر عليه السلام و جريان زنداني شدن پدر بزرگوارشان که جريان خاصي پديد آمده بود و موضع و موقعيت شيعه ضعيف شده بود، همه آن ضعف ها مبدل به قوت شد و مذهب دوباره تشييد (برافراشته) شد.

وي ادامه داد: آن حضرت از مدينه تا مرو هم که تشريف ميآوردند، با حضور و وجود مبارکشان همه جا موج ولايت اهل بيت عليهمالسلام ظهور پيدا ميکرد و مردم متوجه اهل بيت(ع) ميشدند و حقانيت آن حضرات بر همه نمايان ميگشت و اين که آثار و برکات وجود مبارک حضرت رضا عليهالسلام و موقعيتي که براي ايشان فراهم شد، بيشتر از آن است که انسان توان تصور آن را داشته باشد.

آيت ا... صافي مشهد را مرکز معنوي و پايتخت حقيقي امامت خواند و افزود: «در عصر ما هم به برکت وجود آن حضرت، مشهد مقدس مرکز معنوي و پايتخت حقيقي ولايت و امامت است و يک مرکز ديني و معنوي جهاني شده است و روز به روز بر عظمتش افزوده مي شودو زائراني که به اين شهر مقدس مي آيند، همه از برکات وجودي آن بزرگوار بهره مند مي شوند و برکات اين روضه مقدس براي اسلام، اهل بيت عليهم السلام و براي حفظ تشيع زياد بوده است.

وی ادامه داد در زمان حضرت رضا عليه الصلاة و السلام ظهور علمي ايشان فوق العاده بود و به همين سبب ايشان را عالم آل محمد عليهم السلام لقب داده اند.

آيت ا... صافي گفت:مطالب و علومي که از ايشان صادر شده است همه براي احياي امر اهل بيت عليهم السلام فوق العاده موثر واقع شده است اين مطالب و علوم صادره از آن بزرگوار در خداشناسي و توحيد و مباني ديني همگان را دوباره متوجه اين کرد که اگر کسي علم و معرفت صحيح مي خواهد و معارفي، مانند ربط حادث به قديم را مي خواهد متوجه شود، جاي ديگري که بتواند اين مطالب را به طوري که مورد اعتماد و حجت باشد پيدا کند غير از اهل بيت عليهم السلام نيست./س

برچسب ها: نخبه ، حوزه ، علمیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.