سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران هسته اي ايالت کاليفرنيا را تهديد مي كند

کميسيون کنترل هسته اي آمريکا اعلام کرد مشکلات نيروگاه هسته اي سان اونوفر در ايالت کاليفرنيا در غرب آمريکا وخيم تر از آن چيزي است که پيشتر اعلام شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ کميسيون کنترل هسته اي آمريکا در گزارش خود اعلام کرد ، يکي از راکتورهاي نيروگاه هسته اي سان اونوفر که در منطقه اي نزديک سان ديه گو قرار گرفته است مي بايست ژانويه گذشته به علت نشت مواد راديواکتيو تعطيل مي شد اما مسئولان با اعلام اينکه خطرات موجود سلامت محيط زيست و ساکنان منطقه را تهديد نمي کند، فعاليت اين نيروگاه را متوقف نکردند.

در مرحله بعد، تحقيقات دقيق تر و کامل تر از شرايط اين نيروگاه نشان داد که در برخي از لوله هاي راکتور که آب آلوده به راديواکتيو را حمل مي کند، خوردگي هايي ايجاد شده است همين امر مقامات ايالت کاليفرنيا را مجبور کرد نيروگاه را تعطيل کنند و براي تامين برق مورد نياز منطقه به منابع برق جايگزين روي آورند.

اما تحقيقات جديدي که روز پنجشنبه در بخشهاي مختلف اين نيروگاه و به ويژه روي لوله هاي آب راديواکتيو آن صورت گرفت و نتايجش به طور مخفيانه بر روي پايگاه اينترنتي کميسيون کنترل هسته اي آمريکا منتشر شد، حاکي از آن است که شرايط اين نيروگاه به مراتب وخيم تر از آن چيزي است که رسما اعلام شده است.

براساس اين گزارش ، دانيل هرش کارشناس امور هسته اي در دانشگاه سانتا کروز کاليفرنيا مي گويد طبق نتايج تحقيقات جديد، مشکلات و نقايص نيروگاه هسته اي  سان اونوفر  به اندازه اي بزرگ است که اکنون اين سوال براي مقامات مطرح شده که آيا راه اندازي مجدد رئاکتورهاي نيروگاه در شرايط ايمن امکان پذير است و به خطرات آن مي ارزد يا اينکه بايد فعاليت اين نيروگاه را براي هميشه متوقف کرد.
نتايج بررسيهاي جديد حاکي از آن است که بيش از سه هزار و چهارصد لوله موجود در ژنراتورهاي بخار نيروگاه هسته اي سان اونوفر آسيب ديده اند.

وي افزود اوپراتور " ساوترن کاليفرنيا اديسون " براي توليد مجدد برق در حداقل يکي از واحدهاي نيروگاه تا پيش از پايان تابستان امسال تلاش مي کند، اما اکنون به اين نتيجه رسيده ايم که راه اندازي نيروگاه با لوله هاي آسيب ديده متعدد آن کاري بسيار خطرناک است.

سخنگوي کميسيون کنترل هسته اي آمريکا از پاسخ دادن به سوالي در اين باره خودداري کرد. مقامات اين کميسيون نيز تا کنون درباره نتايج نگران کننده تحقيقات جديد صورت گرفته بر روي نيروگاه
هسته اي سان اونوفر اظهار نظر نکرده اند.
نيروگاه هسته اي سان اونوفر برق مورد نياز يک ميليون و 400 هزار خانواده آمريکايي را تامين مي کند.
برچسب ها: هسته ، کالیفرنیا ، تهدید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.