سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

راه اندازی خطوط مسافری با کشورهای همسایه

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان خواستار راه اندازی خطوط مسافری دریایی با کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس گل محمد بامری با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل دریایی هرمزگان در حوزه مسافری به شرایط مطلوب نزدیک شده است،گفت : هرمزگان به دلیل دارا بودن جزایر متعدد مسکونی، تجاری، صنعتی و نفتی از شرایط ویژه ای برخوردار است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ایمن سازی سفرهای دریایی در ایام خاصی همچون نوروز و ماههای به خصوص سال که مسافران زیادی را به استان می کشاند، اظهارداشت: حرکت های خوبی از سوی سازمان بنادر جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی طی ماه های اخیر با حمایت استانداری استان صورت پذیرفته است.

بامری با اشاره به حضور ایرانیان در کشورهای همسایه به لحاظ وابستگی های قومیتی و فرهنگی عنوان کرد: مسئولان بنادر و دریانوردی با تجهیز و استفاده از شناورهای پیشرفته مسافری سعی در راه اندازی خطوط مسافری با کشورهای نزدیک همسایه در حوزه خلیج فارس داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان صنعت حمل و نقل را یکی از صنعت های مهم و حیاتی برشمرد و تصریح کرد: امروز صنعت دریانوردی یکی از ارزان ترین و ایمن ترین صنایع در انتقال وجابجایی کالا و مسافر است که توانسته نقش موثری را در توسعه و پیشرفت ایجاد کند.

بامری استان هرمزگان را یکی از استان های دارای آب و هوایی مناسب برای رونق صنعت دریایی عنوان و عنوان کرد: وجود مواهب طبیعی و گردشگری، موقعیت خاص جغرافیایی و سیاسی تنگه هرمز باعث شده تحریم های جهانی کار کرد خود را در ایران از دست بدهد.

وی با بیان این که امسال 9 میلیون نفر مسافر وارد استان هرمزگان شدند گفت: تعداد 9 میلیون نفر 3.5 میلیون نفر به همراه 500 هزار دستگاه خودرو با شناور و کشتی وارد جزایر کیش و قشم شدند و رشد 15 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد و در این جابجایی بحمدالله یک مورد حادثه دلخراشی دریایی نداشتیم که جا دارد از مجموعه اداره کل بنادر و دریانوری استان واعضای کمیته حمل ونقل تقدیر کنم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.