سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كرمانشاه

معابر عمومی برای معلولان مناسب‌سازی شود

یک معلول جسمی حرکتی خواستار مناسب‌سازی معابر عمومی برای معلولان شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مهناز حدادی اظهار کرد: یک معلول با مشکلات زیادی در جامعه مواجه است و برای انجام کارهای روزمره با سختی‌های گوناگونی روبه‌رو می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشتر مردم با ترحم به یک معلول نگاه می‌کنند که این موضوع برای یک فرد معلول ناخوشایند است.

حدادی با اشاره به حضور معلولان در اجتماع افزود: معلولان برای انجام کارهای خود نیاز به حضور در اجتماع دارند و در موقعی که در جامعه حضور پیدا می‌کنند‌، با دنیایی از موضوعات نامناسب روبه‌رو می‌شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از خیابان‌ها و اماکن شهر، ادارات و مراکز خدماتی از لحاظ مناسب‌سازی برای معلولان و جانبازان مناسب نیستند و گویی هیچ توجهی به این قشر از جامعه نشده است.

این معلول جسمی حرکتی خاطرنشان کرد: اتوبوس سوار‌ شدن برای اکثر معلولان به دلیل ساختار اتوبوس‌ها غیرممکن است و اغلب تاکسی‌ها مسافر معلول را سوار نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: اماکن تفریحی مناسب وضع معلولان در دسترس نیست و در بیشتر مواقع احساس می‌کنم ما معلولان از حقوق مساوی در اجتماع برخوردار نیستیم.

حدادی تصریح کرد: یک معلول دوست دارد کارهای شخصی خود را انجام دهد و موانعی که وجود دارد او را با مشکل مواجه می‌کند.

وی در پایان گفت: مسئولان استان باید به موضوع مناسب‌سازی اهمیت داده و با انجام کارهای تحقیقی و کارشناسی‌، اقدامات لازم را انجام دهند تا قشر معلول و جانباز ما بتواند حضوری موفق و پویا در عرصه‌های مختلف اجتماع داشته باشد./ج1

برچسب ها: کرمانشاه ، معابر ، معلول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.