سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

رسالت تبلیغی مهمترین وظیفه روحانیت

عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های آذربایجان‌غربی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی روحانیت شیعه رسالت‌های تبلیغی سنگین و جهانی را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری در جمع روحانیان طرح هجرت، حمایت از مسئولان دلسوز و ولایی نظام توأم با انتقاد سازنده از نارسایی‌ها، حراست و پاسداری از وحدت و انسجام مردم و شناختن جایگاه و موقعیت اجتماعی روحانیان به عنوان مبلغان دینی را از جمله دیگر رسالت‌های تبلیغی روحانیت در عصر کنونی عنوان کرد.

وی شناخت عمیق از دین، دارا بودن شجاعت و شهامت، ناصح امین بودن، تبشیر و تنذیر را از جمله ابزارهای لازم برای مبلغ دینی برشمرد.

امام جمعه خوی ادامه داد: رسالت روحانیت در عصر حاضر بسیار سنگین است به طوری که در عصر کنونی ارتقای سطح فکر و اندیشه در جامعه اسلامی از جمله رسالت‌های تبلیغی روحانیت است.

به گفته وی، بالا بردن سطح فکر و اندیشه جامعه اسلامی، معرفی معارف قرآن به جوامع بشری، تبیین فرهنگ ناب اهل بیت (ع)، پاسخگویی به شبهات دینی، مبارزه با خرافات و انحرافات، دفاع و حمایت آگاهانه از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از مسئولیت‌های مهمی هستند که بر عهده روحانیت معظم گذاشته شده است.

شکوری بر مطالعه تاریخ سیاسی کشور تاکید و اضافه کرد: علاوه بر مطالعه تاریخ سیاسی ایران، ارزیابی آثار و برکات داخلی و بین‌المللی انقلاب اسلامی، تسلط بر حوادث و پدیده‌های منطقه و جهان، مطالعه کتب کلامی از قبیل احقاق الحق، المراجعات، عبقات الانوار و شب‌های پیشاور در آمادگی برای پاسخگویی به شبهات سیاسی، اعتقادی و فرهنگی ضروری است.

مسئول شورای فرهنگی عمومی در ادامه سخنان خود به آسیب‌های تبلیغاتی نیز اشاره کرد و افزود: مشکل عدم تطابق محتوای تبلیغات با نیازهای جامعه، ابتلا به سطحی‌نگری و ساده‌اندیشی، ورود در اختلافات مردم به صورت جانبدارانه، موضع‌گیری نسنجیده علیه بعضی از مسئولان نظام، ابتلاء به افراط و تفریط در موضع‌گیری علیه یا له اشخاص و جریان‌های سیاسی داخل نظام، نبود تحرک لازم به منظور اصلاح جامعه، عوام‌زدگی و از دست دادن رسالت پیشوایی مردم از جمله آفت‌هایی بوده که سر راه مبلغان دینی است./س

امام جمعه خوی اظهار داشت: روحانیان باید در ماه مبارک رمضان تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در حد وسع، تبیین مسائل مستحدثه روزه رمضان، تأکید بر اخلاق خانواده، تشریح دیدگاه‌ها و مواضع مقام معظم رهبری در مسائل داخلی و بین‌المللی، تبیین شعار سال، تحلیل بیداری اسلامی و همکاری با پایگاه‌های مقاومت مساجد در اجرای طرح صالحان را در اولویت تبلیغاتی خود قرار دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.