سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

تهدیدها راه شکوفایی ایران را هموارتر می‌کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه تهدیدها راه شکوفایی ما را هموارتر می‌کند، گفت: اگر امروزه برد موشک‌های ما 3 هزار کیلومتر بیشتر شده، قایق تندرو داریم و... همه به برکت انقلاب و دفاع مقدس است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محسن رضایی جمعه شب در ششمین یادواره سرداران گمنام منطقه ییلاقی خشواش آمل در تپه نورالشهدای این شهرستان بیان داشت: باید جوانان امروز جامعه ما در مقابل پیکار دیگر دشمنان استکباری خود را مجهز و آماده کنند.

وی با اشاره به رویارویی نخست انقلاب اسلامی با کشورهای استکباری افزود: در همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی حادثه‌هایی باعث ایجاد رویارویی اول انقلاب اسلامی با استکبارگران شده که عمدتاً در داخل کشور بود، ولی توسط کشورهای خارجی، آمریکا، اسرائیل و انگلیس حمایت و هدایت می‌شد که بعضا برخی از ایرانیان نیز می‌توان در آن با دو واسطه به آمریکا و یک واسطه به کشورهای اطراف می‌توان پیدا کرد.

رضایی با اشاره به اینکه شورش، کودتا و ترور از سال 59 تا 61 درگیری‌های فوق‌العاده شدیدی را در استان‌ها و پایتخت ایجاد کرده بود، گفت: حتی در این ایام با ترور شهید بهشتی و یارانش و مجروح کردن رهبر انقلاب در آن روزها قوه قضاییه و مجریه از هم پاشید و با شهادت نمایندگان مجلس نیز خانه ملت از رسمیت خود افتاد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد رویارویی دوم انقلاب اسلامی با کشورهای استکباری تصریح کرد: این رویارویی از جنگ تحمیلی آغاز شد که صدام شروع‌ کننده آن بوده و ما در آن زمان به هیچ وجه آمادگی جنگ را به دلیل مجهز نبودن نیروی ارتش و نوپا بودن سپاه پاسداران نداشتیم.

وی با تاکید اینکه عراق در حمله به ایران به همه نقاط کشور هجوم برد، تصریح کرد: ایران در 200 سال قبل دو برابر این سرزمین بوده که پارس آن زمان بسیار گسترده بود، ولی 55 درصد کشورمان را 200 سال قبل از ایران جدا کردند و آخرین کشوری که جدا شده بحرین بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی با اعلام اینکه در دوران جنگ در امتحان و آزمون بسیار سختی قرار گرفتیم، گفت: با دست خالی ولی با نیروی جوانان پاک و انقلابی که خلوص و اطاعت از ولایت در آنها موج می‌زد در مقابل انواع مدرن‌ترین توپ‌ و تانک، مسلسل و خمپاره استکبارگران مقاومت کردیم که بار دیگر نشان دادیم خون بر شمشیر پیروز است.

رضایی در بیان خاطره‌ای شیرین از امام امت بیان داشت: شهریور سال 1360 در ستاد مرکزی سپاه پاسداران مستقر بودم که ناگهان سید احمد خمینی در تماسی به من خبر داد که امام خمینی(ره) فرمودند: «که سریعا خود را به جماران برسانم»، وقتی به جماران رفتم امام پرسیدند که چند سال سن دارم، من نیز پاسخ دادم که 27 ساله‌ام، امام راحل فرمودند:« من فردا تو را طی حکمی فرمانده سپاه پاسداران می‌کنم تا با کمک نیروهای انقلابی اوضاع جنگ را عوض کنید».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مازندران یکی از استان‌های نقش‌آفرین در جنگ هشت ساله تحمیلی دانست و بیان داشت: در بن بست دوم جنگ لشگر ویژه 25 کربلای مازندران توانست روند جنگ را تغییر دهد و واقعا دست نظام جمهوری اسلامی را گرفت.

رضایی با اشاره به رویارویی سوم آمریکا که بعد چندین سال از پیروزی جنگ تحمیلی در حال اتفاق است، یادآور شد: در این رویارویی از نوع اقتصادی و فرهنگی است که در آن تحریم اقتصادی از دو سال گذشته شدت پیدا کرد و امروزه نیز شدیدترین تحریم‌ها را پیش رو گرفت و حتی این تحریم‌ها را به نفت ما رساند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه استکبارگران با هجمه‌های زیادی در ماهواره، اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای بمباران شدیدی علیه جوانان ما به راه انداختند و با تهدید و تحریم‌های اقتصادی جلوی فروش نفت ما را گرفتند، بانک مرکزی را تحریم کردند و برای جوانان ما از لحاظ فرهنگی دام‌های زیادی گسترانیدند.

این مسئول با اعلام اینکه تهدیدها راه شکوفایی ما را هموارتر می‌کند، متذکر شد: اگر امروزه برد موشک‌های ما 3 هزار کیلومتر بیشتر شده، قایق تندرو داریم، هواپیما می‌سازیم، ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم، انواع دستاوردهای نظامی را در کارنامه داریم همه به برکت انقلاب اسلامی و حاصل دستاوردهای دفاع مقدس است.

رضایی در پایان سخنان خود اذعان داشت: در دفاع مقدس سازمان نظام امنیتی ایران شکل پیدا کرد که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب بود./ج1

برچسب ها: مازندران ، تهدید ، یادواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.