سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناسان چاتم هاوس:

مردم انگليس مخالف تندروي سياست خارجي انگليس در قبال ايران هستند

کارشناسان انگليسي تاکيد دارند دولت انگليس بايد به خواست مردم اين کشور در خودداري از تندروي در سياست خارجي اش گوش کند و از موضع خود در قبال ايران و سوريه هم كوتاه بيايد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، دولت انگليس غالبا به اين متهم مي شود که به نظرها و ديدگاههاي مردم اين کشور توجه ندارد.

موسسه تحقيقاتي چاتم هاوس يکي از کانونهاي فکر و انديشکده هاي مهم انگليس است که محلي براي تبلور و طرح ديدگاههاي روشنفکران انگليسي است.

موسسه چاتم هاوس اخيرا نتايج تحقيقاتي را منتشر کرده است که درباره ميزان توجه دولتمردان انگليس به ديدگاههاي مردم اين کشور است.از جمله نکات موردتوجه در اين گزارش ميزان فاصله موجود ميان ديدگاههاي اعضاي مجلس عوام انگليس و مردم معمولي کشور است.

يکي از اين اختلاف ديدگاهها به مساله همراهي انگليس با اتحاديه اروپا مربوط است.

57 درصد از شرکت کنندگان در اين پيمايش تاکيد داشتند که در انگليس بايد درخصوص مساله فوق همه پرسي برگزار شود و فقط شش درصد از انگليسي ها معتقد بودند ائتلاف با اتحاديه اروپا سبب بهبود سياست خارجي انگليس شده است.

يکي ديگر از حوزه هاي موردتحقيق در اين پيمايش به تهديدها و تحريمها و اقدام احتمالي نظامي برضد ايران مربوط بود. مردم انگليس با ديدگاههاي ضدايراني دولت لندن موافق نيستند.

رابين نيبلت، مدير موسسه چاتم هاوس در اين خصوص گفت: مردم انگليس در خبرهاي رسانه ها ايران را بسيار مي بينند و مطالبي زيادي درباره آن مي شنوند. تنشها در حال حاضر به پرونده هسته اي ايران مربوط است. نتايج نظرسنجي ها درباره نظر مردم انگليس درخصوص ايران کاملا روشن است. نظرسنجي ها نشان مي دهد مردم انگليس با مداخله نظامي در سوريه يا ايران يا ديگر کشورهاي جهان مخالف هستند. اکثر مردم انگليس بسيار در اين زمينه نگران هستند.

به هرحال، نتيجه تحقيقات موسسه چاتم هاوس نشان مي دهد دولت انگليس بايد به ديدگاههاي مردم اين کشور توجه بيشتري نشان بدهند و اين مساله بويژه در هنگامي مشهودتر است که انگليس مي خواهد ائتلافهاي سياسي و اقتصادي با کشورهاي ديگر تشکيل بدهد.

رابين نيبلت افزود: مردم انگليس به خوبي درک مي کنند که چين و هند در حال قدرت گرفتن هستند و فرصتهاي اقتصادي در اين دو کشور وجود دارد.  به همين علت ، انگليسي ها مي گويند دولت کشورشان بايد با اين قدرتهاي در حال ظهور، روابط نزديکتري برقرار کند و اين وظيفه دولت است که چنين کاري را انجام بدهد. تعجبي ندارد که مردم انگليس اين مسائل را درک کنند.

کارشناسان موسسه چاتم هاوس تاکيد دارند دولت انگليس يا بايد به ديدگاههاي مردم اين کشور گوش کند يا اينکه عواقب انجام ندادن اين کار را به جان بخرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.