سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوين/

روند احداث جایگاه و امحای پسماندهای صنعتی بررسی می‌شود

بازرس کل استان قزوین گفت: روند احداث جایگاه و امحای پسماندهای ویژه صنعتی استان طی سال‌های 89 و 90 بررسی می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدحسین یزدان‌پناه اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای برنامه‌های نظارتی سال 91 در دستور کار کارشناسان و بازرسان گروه تولیدی و کشاورزی اداره کل بازرسی استان قزوین قرار دارد.

وی ادامه داد: به خاطر استفاده گسترده از مواد شیمیایی و محصولات و فرآورده‌های صنعتی، وجود پسماندهای مختلف امری اجتناب‌ناپذیر است.

این مسئول با اشاره به آسیب‌های ناشی از عدم مدیریت پسماندها خاطرنشان کرد: چنانچه مدیریت مناسب در این زمینه صورت نگیرد و یا به طور اصولی و به روش مناسب دفع نگردند به طور قطع پسماندها به ویژه در حوزه صنعت منشاء خطرات بسیار زیاد و تهدیدات فراوانی است.

بازرس کل استان قزوین با اشاره به ماده 23 قانون مدیریت پسماندها تأکید کرد: نظارت و مسئولیت حُسن اجرای قانون مذکور به سازمان حفاظت محیط زیست محول شده و بر همین اساس باید تلاش شود تا با یکپارچگی مدیریت درست و مسئولانه پسماندها، نظارت عالیه و نیز همکاری همه سازمان‌های ذی‌ربط در سطح کشور گام بزرگ و اساسی در راستای پیشگیری از بُروز آلودگی‌های زیست محیطی و ارتقاء سلامت عموم مردم برداشته شود.

وی یادآور شد: بررسی نحوه برآورد میزان تولید پسماندهای ویژه و پایش واحدها، مکان‌یابی و احداث جایگاه و نحوه امحاء و دفع پسماندهای ویژه در استان از مهم‌ترین محورهای این برنامه نظارتی است.

یزدان‌پناه متذکر شد: چنانچه شهروندان محترم در خصوص نحوه احداث جایگاه و امحای پسماندهای ویژه صنعتی استان شکایت و یا اعلاماتی دارند، می‌توانند با شماره تلفن گویای ستاد خبری اداره کل بازرسی مرکز استان 136، شهرستان‌ها 3350022 – 0281 تماس بگیرند.

این مسئول اذعان داشت: در همین زمینه سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی کل کشور به نشانی اینترنتی: http://shekayat.bazrasi.ir آماده دریافت شکایات و اعلامات شهروندان است./ج1

برچسب ها: قزوین ، پسماند ، قانون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.