سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

اجرای طرح حریم مرز در بانه/ برقراری امنیت پایدار

فرماندار بانه از اجرای طرح حریم مرزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مسعود منصوری شامگاه جمعه در جلسه توجیهی اجرای طرح حریم مرز بانه اظهار داشت: اجرای این طرح اقدامی مثبت در راستای ایجاد و حفظ امنیت پایدار و جلوگیری از ورود و خروج هر نوع کالای قاچاق در این شهرستان خواهد بود.

به گفته وی، در حال حاضر به برکت استقرار انقلاب اسلامی و ایثارگری ماموران امنیتی، نظامی و انتظامی، شهرستان مرزی بانه با وجود مرز مشترک زیاد با کشور عراق از امنیتی کاملا پایدار و مردمی برخوردار بوده و زیرساخت‌های توسعه‌ای آن در سایه این امنیت روز به روز در حال افزایش است.

وی دفاع از مرز را یک وظیفه ذاتی، قانونی و شرعی عنوان کرد و گفت: به منظور دفاع و حراست از مرزها، مرزنشینان و مرزداران هر کدام به نوعی مسئولیت‌های دارند که باید به نحو احسن در انجام این وظایف تلاش کنند.

فرماندار بانه تاکید کرد: مرزنشینان باید با تعامل و همکاری تنگاتنگ با مرزبانان در راستای دفاع و حراست از مرزها تلاش کنند چرا عواقب که ناامنی بیشتر متوجه مرزنشینان خواهد شد.

منصوری دفاع از مرزها را دفاع از تمامیت ارضی ایران دانست و گفت: برقراری امنیت در مرزها رابطه بسیار معناداری با تحقق امنیت در داخل کشور داشته و این مهم رسالت مرزداران را دو چندان می‌کند.

این مسئول در ادامه به خدمات ارزنده نظام اسلامی در شهرستان بانه اشاره کرد و افزود:‌ در حال حاضر بیشتر روستاهای نقطه مرزی این شهرستان از امکانات رفاهی همچون گاز، راه ‌بهسازی شده مناسب، برق، آب، تلفن و دیگر امکانات بهره‌مند هستند.

فرماندار بانه تصریح کرد: در سفر تاریخی مقام معظم رهبری و سفرهای هیئت دولت به استان کردستان طرح‌های عمرانی و رفاهی بسیار خوبی برای این شهرستان مصوب شد که اجرای آنها روند توسعه و آبادانی این شهرستان را سرعت بخشیده است.

 

تحقق 90 درصدی مصوبات سفر رهبری در بانه

وی اجرای 113 پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی مختلف در مدت سه سال در شهرستان مرزی بانه را از تاثیرات مادی این سفر تاریخی عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 85 تا 90 درصد این مصوبات اجرا و عملیاتی شده و اجرای باقیمانده این پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان نیز در اولویت برنامه‌های مسئولان ذی‌ربط قرار گرفته است.

این مسئول خدمات‌رسانی به روستاهای مرزی را از اولویت‌های مهم نظام و دولت عنوان کرد و گفت: اجرای طرح‌های هادی، پروژ‌ه‌های آب‌رسانی، گازرسانی و غیره در نقاط صفر مرزی گواه این ادعاست.

فرماندار بانه خواستار مشارکت و همکاری هرچه بیشتر مردم مرزنشین این شهرستان به‌ویِژه کشاورزان برای اجرای طرح حریم مرزها در این شهرستان شد و افزود: اجرای این طرح علاوه بر حفظ امنیت کامل مرز، مانع از ورود انواع کالاهای قاچاق به ویژه مواد مخدر، مشروبات الکلی و دیگر اقلام ضدفرهنگی به درون کشور می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری در داخل استان و این شهرستان از دیگر تاثیرات اجرای طرح حریم مرزی بوده و روحانیون و اقشار تاثیرگذار جامعه باید با روشن‌ کردن مردم از نتایج اجرای این طرح آنان را به همکاری با مسئولان ترغیب کنند./ج1

برچسب ها: سنندج ، حریم ، شامگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.