سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

10مرد 16 میلیارد تومانی در ایران

10 مرد گرانقيمت ليگ‌برتر روي هم رفته نزديك به 16 ميليارد تومان خرج روي دست فوتبال دولتي ايران گذاشته اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فصل نقل و انتقالات پر فراز و نشيب و پرماجراي فوتبال ايران سرانجام پنج‌شنبه 22 تير ماه به پايان رسيد. در اين مدت حرف و حديث هاي زيادي بر سر مبالغي كه تيم ها براي جذب بازيكنان هزينه كردند مطرح شد و علاوه بر ورزشكاران ساير رشته‌ها، حتي نمايندگان مجلس هم به اين موضوع معترض شدند.

با اين حال آنهايي كه بنا داشتند با عبور از مرز رقم هاي ميلياردي به لحاظ كمي تيم‌هاي قدرتمندي را براي ليگ دوازدهم ببندند؛ هرگز به اين اعتراض‌ها توجه نكردند و بدون درنظر گرفتن قوانين محدود كننده‌اي مثل قانون سقف قرارداد، پاي ميز مذاكره با ستاره هاي فصل نقل و انتقالات نشستند. در جمع 10 چهره گرانقيمت فصل نقل و انتقالات به ندرت با ارقام پايين تر از يك ميليارد تومان مواجه مي شويم.

آنچه ليگ برتر فوتبال ايران را به لحاظ هزينه در كنار ليگ‌هاي پرزرق و برق كشورهاي عربي حوزه خليج فارس قرارمي‌دهد اما ناگفته پيداست كه از نظر بازدهي و كيفيت خروجي كار هنوز فاصله‌هاي زيادي وجود دارد. 10 مرد گرانقيمت ليگ‌برتر روي هم رفته نزديك به 16 ميليارد تومان خرج روي دست فوتبال دولتي ايران گذاشته اند.

1 - ژوزه مانوئل / پرسپوليس- 000'000'600'3: سرمربي پا به سن گذاشته پرتغالي پرسپوليس بدون ترديد گرانقيمت‌ترين پديده فصل نقل و انتقالات فوتبال بود. او ابتدا براي حضور در ايران پنج ميليارد تومان طلب كرد اما رايزني هاي باشگاه پرسپوليس بر سر كم كردن اين مبلغ سرانجام طرفين معامله را روي رقم سه ميليارد و ششصد ميليون تومان به توافق رساند. هرچند محمد رويانيان

مي‌گويد پول ژوزه را با دلار 1200 توماني پرداخت كرده و به همين دليل رقم فوق با رقم واقعي تفاوت دارد.

2 - جواد نكونام / استقلال- 000'000'000'3: پيوستن او به استقلال هنوز قطعي نشده اما گفته مي شود كار كاپيتان تيم ملي ايران با آبي ها به نقطه پاياني نزديك شده و او امروز يا فردا قراردادش را در هيات فوتبال تهران ثبت مي كند. استقلالي‌ها قصد دارند 500 هزار دلار به باشگاه اوساسونا بابت صدور رضايت نامه نكونام پرداخت كنند. اين مبلغ در كنار پولي كه نكونام از استقلال درخواست كرده رقم آبي پوش شدن او را به حدود سه ميليارد تومان مي رساند. در صورت به وقوع پيوستن اين اتفاق جوادنكونام گران‌ترين بازيكن تاريخ ليگ برتر فوتبال ايران لقب خواهد گرفت.

3 - سيد جلال حسيني / پرسپوليس- 000'000'600'1: رقم پيشنهادي رويانيان به قدري اغوا كننده بود كه مدافع ملي پوش درنگ نكرد و خيلي زود با تيم جديدش قرارداد بست. رقم قرارداد سيدجلال حسيني با در نظر گرفتن مزايايي مثل يك دستگاه بي.ام.و X6 به يك ميليارد و ششصد ميليون تومان نزديك مي شود. حسيني براي انتخاب تيم جديدش معمولا تا روزهاي پاياني نقل و انتقالات صبر مي‌كرد اما اين بار مطمئن بود كه هيچ تيمي رقم بالاتري را به او پيشنهاد نمي دهد.

4 - كريم انصاري‌فرد / پرسپوليس- 000'000'500'1 : پرسپوليس، استقلال و سپاهان خواهان او بودند اما باز هم رقمي كه رويانيان پيشنهاد داد با آنچه ساير تيم ها روي ميز گذاشته بودند قابل مقايسه نبود. انصاري فرد جوان به عنوان سهميه بازيكنان زير23 سال به پرسپوليس‌پيوست و صاحب يك ميليارد و پانصد ميليون تومان شد.
 
 مي توان گفت هيچ بازيكن ايراني در سن و سال او تاكنون با چنين رقمي به يك تيم داخلي نپيوسته بود. به گزارش تهران امروز، انصاري فرد بعد از امضاي قرارداد اعلام كرد از كودكي پرسپوليسي بوده و پول هيچ نقشي در اين انتخاب نداشته است!

5 - محمدرضا خلعتبري / سپاهان- 000'000'400'1 : يكي از آخرين بازيكناني بود كه در فصل نقل و انتقالات با تيم جديدش به توافق رسيد. او ابتدا قصد داشت در امارات بماند اما عدم تمايل تيم هاي اماراتي در استفاده از بازيكن ايراني باعث شد بار ديگر به ليگ برتر برگردد. استقلال، پرسپوليس و سپاهان اين بازيكن را نشانه گرفته بودند و درنهايت تيم اصفهاني با پرداخت رقم باور نكردني يك ميليارد و چهارصد ميليون تومان او را به تور انداخت. به اين ترتيب خلعتبري بابت از دست دادن پيراهن تيم‌هاي كشورهاي عربي حداقل به لحاظ مالي متضرر نشد.

6 - محسن بنگر / پرسپوليس- 000'000'300'1 : او و جلال حسيني كه روزهاي خوبي را در خط دفاعي سپاهان سپري كردند با هم با مديرعامل پرسپوليس به توافق رسيدند. رويانيان مصمم بود زوج خط دفاعي سپاهان را قرمزپوش كند و براي رسيدن به اين آرزو حاضر شد رقم نامتعارف يك ميليارد و سيصد ميليون تومان را به يك مدافع 32 ساله به‌نام محسن بنگر بپردازد. محسن بنگر يكي ديگر از بازيكناني بود كه به جاي بخشي از پول مبلغ قراردادش يك دستگاه بي.ام.و دريافت كرد.

7 - سيدمهدي رحمتي / استقلال- 000'000'000'1 : يكي از معدود ستاره هاي فصل نقل و انتقالات بود كه به رغم در جيب داشتن پيشنهاد مالي بهتر از تيم هاي ليگ برتري تصميم گرفت در استقلال بماند. گفته مي‌شد باشگاه مس كرمان رقمي نزديك به دو ميليارد تومان را به دروازه‌بان شماره يك تيم ملي ايران پيشنهاد داده اما رحمتي در نهايت با يك ميليارد تومان در استقلال ماندگار شد. او بعد از ثبت قراردادش در هيات فوتبال تهران اعتراف كرد كه سقف قرارداد را رعايت نكرده است.

8 - امير قلعه نويي / استقلال- 000'000'000'1 : پس از توافق با استقلال اعلام كرد به خاطر اين تيم از يك پيشنهاد بي سابقه در فوتبال ايران گذشته است. سرمربي فصل قبل تراكتورسازي ابتدا با مس كرمان سر ميز مذاكره نشست اما وقتي با چراغ سبز استقلال مواجه شد مزاياي حضور در اين تيم را به دريافت پول بيشتر ترجيح داد. رقم قرارداد قلعه نويي با استقلال 900 ميليون است كه در صورت قهرماني در ليگ و موفقيت در آسيا مبلغي به عنوان پاداش به آن افزوده خواهد شد.

9 - علي كريمي / پرسپوليس- 000'000'900 : پس از توافق با باشگاه ظاهرا قرارداد سفيد امضا كرد و تعيين مبلغ را برعهده مديريت باشگاه گذاشت. رويانيان در گفت و گو با رسانه ها گفت علي كريمي قيمت ندارد و نمي توان هنر او را با پول سنجيد. كريمي در تيم ميلياردرها كمتر از يك ميليارد تومان گرفت و به حدود 900 ميليون تومان رضايت داد اما گفته مي شود قرار است او در برخي از فعاليت هاي تجاري باشگاه هم شريك شود.

10 - محمد قاضي / پرسپوليس- 000'000'850 : اولين بازيكني بود كه به تيم كهكشاني پرسپوليس در ليگ دوازدهم پيوست. قرارداد قاضي با ذوب‌آهن به پايان رسيده بود و پيش‌بيني مي شد با توجه به جايگاه خوبي كه در تيم ملي به‌دست آورده خواهان زيادي داشته باشد. با اين حال پيشنهاد رويانيان آنقدر غافلگير كننده بود كه قاضي ترجيح داد در انتظار ساير پيشنهادها نماند. او با هشتصد و پنجاه ميليون تومان قرمزپوش شد.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: فوتبال ، دستمزد ، شبانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.