سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفری به هندوستان ایران +تصاویر

طارم یكی از شهرستان‌های استان زنجان است كه در شمال این استان قرار گرفته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، عبور رودخانه عظیم قزل‌‌اوزن و ریزابه‌های متعدد آن از منطقه طارم، باعث آبادانی و رشد كشاورزی و دامداری در این منطقه شده است.

وجود كهنسال‌ترین درختان استان زنجان در این شهر به همراه آثار طبیعی و جاذبه‌های تاریخی، استعداد جهانگردی ویژه‌ای به این منطقه داده است.
 
 
 
 
قسمتی از دریاچه سد سفید رود كه در شهر طارم واقع شده دامنه ارتفاعات، جنگل‌ها، چشمه آب‌معدنی الله‌بلاغی، غار خرمنه‌سر، روستای تشویر روستای شاه‌نشین و دیگر روستاهای ییلاقی با آب و هوای مناسب، چشم‌انداز باغ‌ها و كشتزارهای برنج كه آن را هندوستان ایران كرده است، همگی از جاذبه‌های طارم است كه به همراه سكوت و آرامش دلپذیر، مقدمات استراحت كم‌نظیر و دلچسبی را برای مسافران فراهم می‌كند.
 
 
 
همچنین قلعه شمیران، قلعه سانسیز، بنای امامزاده حیدر، بنای امامزادگان عوف و هاشم(ع)، چهار طاقی‌های طارم، آتشكده تشویر، آتشكده الزین و آتشكده پیرچم از جمله بناهای ارزشمند و دیدنی شهرستان طارم هستند كه در كنار طبیعت زیبا و منحصر به فرد منطقه، ارزش‌های توریستی و تفرجگاهی طارم را نشان می‌دهد.
 
 
عبور رودخانه قزل اوزن به عنوان شاهرگ حیاتی از این شهرستان توانمندی های کشاورزی را دو چندان کرده و باعث رشد، توسعه و رونق اقتصادی منطقه شده، تاحدی که به عنوان قطب کشاورزی به خصوص در زمینه تولید محصول زیتون، این منطقه را به عنوان منطقه استراتژیک کشاورزی استان معرفی می کند.
 
 
 
 
زبان وگویش اکثرمردم ترکی بوده و به لحاظ نزدیکی به استان های گیلان وقزوین، آمیختگی خاصی اززبان فارسی راهم پیداکرده است دربرخی مناطق نیزگویش های تاتی و کردی رایج می باشد.بازدید از این شهر را به علاقمندان و گردشگران توصیه می کنیم.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: طارم ، ایران ، شبانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
مصطفی
۱۷:۰۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
واقعا منظره ی زیبایی داره.مرسی