سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولايتي در گفتگوي ويژه خبري:

بيداري اسلامي به معناي بازگشت به اسلام و ارزش‌هاي اسلامي است

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت:‌ بيداري اسلامي در حقيقت به معناي بازگشت به اسلام و ارزش هاي اسلامي است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علي اكبر ولايتي، دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي با حضور در برنامه گفتگوي ويژه خبري شب گذشته از شبكه دو سيما به بررسي ابعاد مختلف بيداري اسلامي پرداخت.

ولايتي در پاسخ به اين كه تعريف و تفسير شما از بيداري اسلامي چيست اظهار داشت: بيداري اسلامي در حقيقت به معناي بازگشت مسلمانان به عزت و  ارزش‌هاي اسلامي كه نشات گرفته از بيداري اسلامي بوده، است.

وي با اشاره به نقش و جايگاه زنان در موج بيداري اسلامي افزود: بدون ترديد زن از درجات و مراتب بالايي برخوردار است و علت آن اين است كه در حقيقت ستون فقرات يك خانواده را زن تشكيل مي‌دهد كه ممكن است در نقش هاي مختلفي چون همسر و مادر شكل بگيرد.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي تصريح كرد: نقش محوري كه زن در خانواده از آن بهره مند است مرد آنرا ندارد چرا كه اين الگوي بيداري اسلامي و  چگونگي حضور مسلمانان كشورهاي اسلامي در صحنه الگوگرفته از جمهوري اسلامي ايران است بدين معنا كه ملت با دست خالي ولي با شعار اسلامي و الله اكبر در صحنه حاضر مي‌شوند.

ولايتي ادامه داد: تجربه در جمهوري اسلامي نشان داده است كه اگر چنانچه همه مردم در صحنه حضور يابند و به صورت مسالمت آميز خواستار حقوق  قانوني خود شوند بدين معنا كه حق داشته باشند حكومت خود را خودشان انتخاب كنند قطعا به اهداف خود ست خواهند يافت.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به اينكه روش حكومت بايد روشي مطابق با ارزش‌هاي اسلامي باشد اظهار داشت:‌ در صورت اجراي اين روش انقلاب اسلامي نشان داده كه نتايج مثبتي در بر خواهد داشت؛ يعني هم دموكراسي در بر دارد و هم درچارچوب ارزش‌هاي اسلامي حركت مي‌كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه وظيفه زن مسلمان در جاهليت مدرن چيست خاطرنشان كرد: آگاه كردن زنان كشورمان است كه  خوشبختانه سطح تحصيلات زنان جمهوري اسلامي به شكل خوبي پيشرفت و ترقي كرده است.

ولايتي با اشاره به اينكه غرب در صدد است تا ارزش‌هاي مورد قبول خود را ترويج و تبليغ كند افزود: اگر بنا باشد اين ارزش‌ها مورد پذيرش زنان مسلمان قرار بگيرد نتيجه‌اش جز اسارت ملت‌هاي مسلمان در  چنگال مهاجمين فرهنگ غرب نخواهد بود.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به برگزاري اجلاس زنان و بيداري اسلامي گفت: ايران اولين كشوري است كه در كل جهان با هدايت‌گري يك رهبر مقتدر، مدبر و مومن پا پيش گذاشت و خود را از قيد ا ستعمار و استثمار نجات داد.

وي ادامه داد: 33 سال است كه از پيروزي انقلاب اسلامي مي‌گذرد و كشورمان فراز و نشيب‌هاي بيار و تجربه‌هاي فراواني را پشت سر گذاشته است ولي خوشبختانه توانسته مقابل تمامي اين مشكلات ايستادگي كند.

ولايتي با اشاره به اينكه كشور ايران به جايي رسيده كه اكنون قدرت  اول منطقه تبديل شده است تصريح كرد: كشورهايي كه امروز در آنها بيداري اسلامي را شاهد هستيم الگوپذيري از كشورمان را كتمان نمي‌كنند.

وي ادامه داد: كشور ديگري جز ايران در جهان نيست كه داراي دعوي مركزيت و محوريت براي بيداري اسلام باشد و در صورت وجود هم چنين قدرتي ندارد و اگر هم داراي قدرت باشد چنين جراتي ندارد.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي در پاسخ به اين سوال كه پيروزي اسلام‌گرايان در تونس و مصر چه تاثيري در آرايش منطقه  خواهد داشت تصريح كرد: محبت عظيمي نصيب مسلمانان شده است كه با وجود تمامي توطئه‌ها و سنگ‌اندازي‌ها بالاخره به همان شكل كه جمهوري اسلامي پيش بيني كرده بود كه اگر چنانچه مبارزين مسلمان در صحنه حاضر باشند با برگزاري انتخابات آزاد قطعا اسلام‌گرايان پيروز و راي خواهند آورد.

ولايتي با اشاره به اينكه پيروزي محمد مرسي نقطه عطفي در تاريخ معاصر عرب به شمار مي‌رود خاطرنشان كرد: شوراي نظامي همواره با هدف ايجاد خلل در پيشبرد مسائل مصر حركت مي‌كند كه اين پيروزي مسلمانان حائز اهميت و از آن مهمتر حفظ اين دستاورد است و جمهوري اسلامي خود را موظف مي‌داند كه از اين نهضت‌هاي اسلامي حمايت كند زيرا به اندازه كافي نهضت اسلامي داراي دشمن‌هاي عديدي است.

وي با اشاره به اينكه مسلمانان بايد ديد ملي داشته باشند اظهار داشت:‌ كشورهاي همسايه با اتحاد و متفق شدن مي‌توانند در برابر نيروهاي متحدي كه بر عليه كشورهاي مسلمان گام بر‌مي‌دارد ايستادگي كنند.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به اعمال سياست دوگانه غرب در سوريه ادامه داد: زماني كه انقلابي در شمال آفريقا آغاز شد كساني كه سالهاي طولاني بر دولت‌هاي مختلف حكومت و سرمايه گذاري كرده بودند عملا كساني بودند كه به هيچ وجه سياست‌هاي منطقه‌اي را قبول نداشتند.

ولايتي با اشاره به اينكه با گسترش بيداري اسلامي غرب پايگاه‌هاي خود را در كشورهايي چون ليبي، تونس و مصر از دست داد افزود: غرب با انتخاب و دخالت در سوريه سعي بر به آتش كشيدن منطقه را دارد تا بدين وسيله امنيت منطقه را از بين ببرد چرا كه سوريه به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت به شمار مي‌رود.

وي خاطرنشان كرد: زماني كه غرب تصميم گرفت تا در سوريه اهداف خود را پياده كنددر حقيقت به دنبال اين بود تا مانع از اين شود كه در سايه بيداري اسلامي يكپارچگي در امت اسلامي ايجاد نشود.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به اينكه خاورميانه قلب امت اسلامي محسوب مي‌شود افزود: تشكيل يك مجموعه كشورهاي متفق در زير سايه جمهوري اسلامي ايران قطعا يك خطر بسيار بزرگ براي غرب و رژيم صهيونيستي به شمار مي‌آيد.

ولايتي ادامه داد: در نتيجه سوريه را كه جبهه مقاومت است انتخاب كردند تا در آن نفوذ و سعي كردند تا كساني را روي كار بياورند كه مورد رضايت رژيم صهيونيستي و غرب باشند.

وي با اشاره به اينكه  اگر چنانچه سوريه از بين برود فلسطين هم نابود مي‌شود افزود: در صورت  بروز چنين مسئله‌اي ساير كشورهاي منطقه هم لطمه خواهند ديد ولي اميد است كه سوريه در برابر اين كارشكني ها مقاومت و كشورهاي غربي به نتايج مورد نظرشان نرسند.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي در پايان با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي و غرب به رهبري آمريكا همواره از صندوق‌هاي راي هراس و نگراني دارند خاطرنشان كرد: غرب به خوبي مي داند كه با برگزاري انتخابات و پيروزي اسلامگرايان ديگر نمي‌تواند اهداف مذبوحانه خود را پياده كند./ب2

برچسب ها: ولایتی ، بیداری ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.