سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهد کودک پادگان نيست!

کمرنگ شدن نقش مادران شاغل در تربيت فرزندان

يک روانشناس گفت: با رشد روز افزون مادران شاغل نقش و کارکرد مهد کودک در تربيت فرزندان و آموزش اجتماع پذيري آنان بيشتر اهميت يافته است.

  راستين در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: انسان موجودي اجتماعي است و از زمان تولد تا واپسين دم حيات نيازمند ارتباط با ديگران است چرا که در جامعه زندگي مي کند و تاثير ارتباطات متقابل است.

وي در ادامه افزود: کانون خانواده نخستين نهاد اجتماعي است که کودک در آن پرورش مي يابد و مي آموزد که چگونه رفتار اجتماعي داشته باشد.

اين مربي مهد کودک تصريح کرد: با افزايش سن از نقش خانواده در تربيت کودک کاسته مي شود و بر نقش اين کانون ها در الگو دهي به شخصيت کودک افزوده مي شود.

راستين با اشاره به اينکه مهد کودک براي بچه ها عموما جذابيتي بيش از خانواده و خانه دارد و نقش بسيار اساسي و مهم در تربيت کودک ايفا مي کند افزود: اگر مربيان افرادي آموزش ديده، کارامد و متخصص در زمينه تربيت کودکان باشند خواهند توانست به بهترين شکل ممکن کودکان را تربيت کنند.

وي تاکيد کرد: با رشد روز افزون تعداد مادران شاغل، کودکان بيش از نيمي از روز خود را در مهد کودک ها مي گذرانند و رفتار ها، ارزش ها و الگوهاي بسياري از اين مکان کسب مي کنند.

راستين خاطر نشان کرد: مهد کودک نبايد تبديل به يک محل اجباري شود و بردن کودک به مهد بايد به اختيار خودش باشد تابدين گونه نظم را هم ياد بگيرد./ز

برچسب ها: مادران ، مهد کودک ، راستین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.