سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح بزرگترين پل معلق عابر پياده خاورميانه در شهرستان مشگين‌شهر

بزرگترين پل معلق عابر پياده خاورميانه در شهرستان مشگين‌شهر استان اردبيل امسال به بهره‌ برداري مي‌رسد.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،مدير اجرايي طرح نمونه گردشگري خياو ـ گردولي گفت: از محل مصوبات دور دوم سفر رئيس جمهور به استان اردبيل  تاکنون 10 ميليارد تومان براي اين طرح و تقويت منطقه گردشگري خياو هزينه شده است.
آقاي مظلومي افزود :‌‌ در اين منطقه بکر و نمونه گردشگري ، با استفاده از سازه‌هاي متفاوت طرح‌هايي را اجرا کرديم که در سطح بين‌المللي بي‌نظير است.
وي پل معلق خياوچائي را از جمله اين طرحها برشمرد وگفت: بعد از  افتتاح پل معلق آيژايي چين در استان هونان در سال2012 ،  پل معلق مشکين شهر بزرگترين پل خاورميانه است.
پل آيژايي چين بر روي دره 360متري و به طول يک مايلي نصب شده است.
پل معلق مشکين شهر به طول 325 و به عمق 100 متر بر روي رودخانه خياوچايي احداث مي‌شود.
پل معلق مشکين شهرضلع غربي دره خياوچائي را به ضلع شرقي متصل کرده و امکان دسترسي آسان براي گردشگران دوطرف دره شامل مجتمع‌هاي تجاري، خدماتي و رفاهي، مجموعه سايت بالن‌سواري، کالسکه‌سواري،‌ اسکيت و شهربازي فراهم مي کند.
آقاي گنجعلي بيگ طراح ايراني (مقيم کانادا ) بزرگترين پل معلق خاورميانه در مشکين شهر گفت: تامين تمامي سازه ها و ساخت اين پل توسط متخصصين ايراني صورت مي گيرد و تاکنون 80درصد  پل هاي آن که از اصلي ترين بخش پل بوده وتا 18متري عمق زمين محکم شده ، به اتمام رسيده است .
عمليات ساخت اين پل در حال حاضر در  مرحله  نصب عرشه و ارتباط پايه هاي پل به همديگر  است.
شهرستان مشگين‌شهردر شمال استان اردبيل در دامنه کوه سبلان  از توانمندي خوبي در حوزه گردشگري برخوردار است که وجود آبگرم‌ها و چشمه‌هاي طبيعي، طبيعت بکر و منحصر به فرد و آب و هواي خنک و آثار تاريخي متعدد به اين ظرفيت و توانمندي افزوده است.

برچسب ها: افتتاح ، عابر پیاده ، پل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناصر
۱۶:۰۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
آفرین به مهندس گنجعلی بیک که توانسته همچین پروژه عظیمی را انجام دهد.