سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تحويل 126ميليون مترمكعب آب صرفه جويي شده به بخش كشاورزي آذربايجان شرقي

رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي از تحويل 126ميليون مترمكعب آب صرفه جويي شده به بخش كشاورزي آذربايجان شرقي خبرداد.

محمديان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،تبریز بابيان اين كه جواز حفر300 حلقه چاه در حاشيه رودخانه ارس براي پرورش آبزيان صادر مي شود گفت:استفاده دو منظوره از چاه هاي کشاورزي مدنظر مديران سازمان بوده و تلاش مي شود از اين طريق ضمن استفاده بهينه از آبهاي کشاورزي ، ميزان توليدات در بخش شيلات و آبزيان را افزايش داد.

وي با بيان اينکه به جاي توسعه زراعت وباغباني درحاشيه درياچه اروميه نيز پرورش آبزيان، كشت محصولات گلخانه اي و دامپروري مجاز مي باشد ادامه داد: در اين مورد نيز هماهنگيهاي لازم با مديران آب منطقه اي بعمل آمده و براي اين كار آب مورد نياز تامين شده است.

محمديان از تحويل 126ميليون مترمكعب آب صرفه جويي شده به بخش كشاورزي استان در سال جاري خبر داد و افزود: امسال در سطح استان با اجراي روش هاي نوين آبياري، انتقال آب با لوله، احداث كانال هاي بتوني، پوشش انهار سنتي و به پشتوانه تعيين چاه هاي غيرمجاز و نصب كنتور حجمي براي كليه چاه هاي داراي پروانه، 253 ميليون مترمكعب آب صرفه جويي خواهد شد.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با بيان اينکه براي اجراي اين طرح ها به اعتبارات دولتي و تسهيلات بانكي نياز است افزود: در تلاش هستيم از طريق اعتبارات ملي و استاني زمينه تحقق اين هدف ها را در بخش آب و خاک فراهم سازيم.

محمديان از شناسايي اراضي ملي قابل واگذاري به متقاضيان واجد شرايط كشاورزي خبر داد و گفت: در اين راستا 96 هزار هكتار زمين داخل و خارج حريم در استان شناسايي شده است كه اين مقدار زمين به مرور به صورت اجاره به واجدين شرايط بيكار و فاقد زمين واگذار مي شود.

وي با اشاره به تشكيل كارگروه ويژه توسعه بخش كشاورزي در كشور گفت: اين كارگروه ها متناسب با شرايط اقليمي و آب و خاك هر منطقه در جهت اشتغالزايي و استفاده بهينه از منابع آب و خاك تشكيل شده و در راستاي برنامه ريزي و سياست گذاري افزايش راندمان و كيفيت توليد محصولات كشاورزي تلاش مي كنند./س

برچسب ها: تحویل ، آب ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.