سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

راه‌اندازي نخستين دانشگاه علوم و معارف قرآني در شيراز

رييس دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم كشور گفت: دانشگاه علوم قرآني با بخش‌هاي مختلف آموزشي، پژوهشي و فرهنگي تا سال آينده در شيراز راه‌اندازي مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس   حجت‌الاسلام محمدعلي راغبي در آيين گشايش دومين دوره تخصصي حفظ قرآن كريم كه با حضور دانشجويان دانشكده‌هاي علوم قرآني سراسر كشور در شيراز برگزار شد، گفت: در هر استاني يك مركز انباشت مفاهيم قرآني و مركز علمي و پژوهشي كه به شكل تخصصي در حوزه معارف قرآني كار كند، لازم است.

رييس دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم كشور گفت: آن‌چه امروز دنياي بشريت را بيچاره كرده، اتكا به فهم و درك انسان‌ها در مقياس دنياي مادي است و افراد و دولت‌ها سعي در ترويج برداشت شخصي خود از شرايط زندگي و جامعه دارند.

وي در ادامه تصريح كرد: در اين ميان علوم انساني، فرهنگ، سياست و اقتصاد جوامع تحت‌الشعاع خودمحوري رهبران و افراد جامعه مي‌شود.

راغبي بيان كرد: علوم انساني آن‌ها منتج از نظريات بشري است، اما علوم انساني ما منتخب و منتج از قرآن، پيامبر و علمايي است كه عمل به قرآن و وحي الهي را سرلوحه كار خود قرار داده‌اند.

رييس دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم كشور با تاكيد بر هموارتر شدن ارتباط مسلمانان با قرآن و اهل بيت گفت: فرد مسلمان بايد در لايه نخست معرفتي به معرفت واصله از قران كريم بينديشد و در لايه‌هاي بعدي پيامبر و اهل بيت را الگو قرار دهد و در مرحله بعد به سخنان دانشمندان توجه كند.

وي با تاكيد بر حفظ مدبرانه به دانشجويان و حافظان قرآن كريم توصيه كرد: كليد درك و فراگيري عميق آيات الهي، حفظ مدبرانه است چراكه در غير اين صورت تاثيرگذاري و ماندگاري لازم را نخواهد داشت./س 

برچسب ها: دانشگاه ، معارف ، قرآنی ، شیراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.