سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

وزارت آموزش و پرورش در سال جدید دو برنامه اساسی را دنبال خواهد کرد

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در نیشابور گفت: در سال جدید، آموزش و پرورش دو برنامه اساسی را دنبال خواهد کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد فاطمه قربان افزود: یکی از مهم ترین این برنامه ها حاکمیت رویکرد قرآنی است که باید در تمام برنامه های آموزشی دانش آموزان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این که تنها قرآن می تواند تن دشمنان اسلام را به لرزه درآورد گفت: دانش آموزان باید سعی کنند قرآن را در بطن زندگی خود وارد کنند و آموزش و پرورش نیز در راستای اجرای این طرح باید برنامه هایی داشته باشند که بتوان مؤلفه های مثبت عشایری مانند احترام به پدر و مادر و سخت کوشی را که در جامعه شهری امروز کمتر دیده می شود، به دانش آموزان شهرنشین انتقال دهد.

قربان گفت: در آموزش و پرورش صرفا روخوانی و روان خوانی قرآن ملاک نیست بلکه باید دانش آموزان به مفهوم قرآن و حفظ آن نیز توجه داشته باشند که در این راستا طرح ملی حفظ قرآن نیز در آموزش و پرورش در حال اجراست.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، پژوهش محوری را یکی دیگر از برنامه های اساسی این معاونت در سال جدید عنوان کرد و گفت: هدف آموزش و پرورش از اجرای این برنامه این است که دانش آموزان از همان دوران ابتدایی با فلسفه چیستی، چگونگی و چرایی آشنا شوند و بتوانند با پژوهش در امور راه درست و نادرست را به راحتی تشخیص دهند.

وی افزود: جامعه اسلامی ایران با مطالعات پژوهشی به این حد از پیشرفت رسیده است و برای این که دانش آموزان بتوانند در زمینه علم و دانش اندوزی رشد بهتری داشته باشند، هوشمندسازی تمام مدارس در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

فاطمه قربان در ادامه گفت: طرح کتابخانه های سیار برای دانش آموزان عشایر در دستور کار قرار گرفته و در آینده ای نزدیک اجرا خواهد شد. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.