سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

خرمای هرمزگان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است

معاون توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: خرمای هرمزگان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس محمد علی دشوارگر با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های استان بیان داشت: استان هرمزگان در بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی و شیلات از قابلیت های بی نظیری برخوردار است.

دشوارگر افزود: در زمینه کشاورزی به سبب آب و هوای خاص جنوب، در استان هرمزگان محصولات کشاورزی خارج از فصل کشت می شود.

 معاون توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: یکی از محصولات با کیفیت استان که بیش از 30 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان را به خود اختصاص داده خرماست که با توجه به شناخته نشدن این محصول ، هنوز خرمای استان به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

دشوارگر تأکید کرد: یکی از اهداف مهم در این خصوص توسعه صادرات و مبادلات تجاری استان با کشورهای هدف است.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به توانمندی های استان بویژه در بحث خرما بتوان جایگاهی برای این محصول در بازار آفریقای جنوبی داشته باشیم.

وی گفت: برگزاری همایش بررسی و شناسایی بازار کشور آفریقای جنوبی ، موانع و مشکلات آن در راستای اخذ مجوز اعزام هیئت تجاری و بازاریابی در سه ماهه سوم سال جاری از سوی سازمان توسعه تجارت ایران صورت گرفته است.

در ادامه جلسه افتخاری رایزن جمهوری اسلامی ایران در کشور آفریقای جنوبی به شمه ای از کشور آفریقای جنوبی شامل آب و هوا ، وضعیت صادرات و واردات و رونق اقتصادی این کشور پرداخت و بیان کرد: از آنجایی که یکی از محصولات مهم صادراتی این استان خرما است می توان از این مزیت استفاده کرد و مراودات گسترده ای با کشور آفریقای جنوبی داشته باشیم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.