سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان /

60 درصد بازسازی ذخایر دریای خزردرگیلان

سه کارگاه بازسازی ذخایر دریای خزر در استان گیلان با تولید سالانه 200 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان خاویاری و استخوانی، 60 درصد بازسازی ذخایر دریای خزر را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگارا باشگاه خبرنگاران گيلان، مدیرکل شیلات استان گیلان ، با اشاره به اینکه گیلان مقام دوم آبزی پروری کشور را دارد افزود: پارسال مولد گیری ماهیان در استان 65 درصد نسبت به سال 89 رشد داشته است،

حجت سعیدی اظهارداشت: این استان در سال 89 در تامین تخم انواع ماهیان استخوانی مستقل شد و در سال گذشته 60 میلیون لارو به استان گلستان صادر کرد.

مدیرکل شیلات با بیان اینکه آلودگی رودخانه ها از مشکلات اساسی استان است، گفت: گیلان دارای 52 رشته رودخانه است و بیشتر این رودخانه ها استعداد شیلاتی دارند.

این مقام مسئول ،برداشت بی رویه شن و ماسه، صید غیر مجاز، رعایت نکردن حریم رودخانه ها را از دیگر دلایل کاهش شدید مهاجرت ماهیان در زمان تخمریزی به رودخانه ها اعلام کرد و افزود: تکثیر طبیعی ماهیان در رودخانه های گیلان به زیر 10 درصد رسیده است که یک تهدید جدی در بحث صید و صیادی و آبزی پروری در استان به شمار می رود.

مدیرکل شیلات در ادامه با اشاره به اینکه گیلان مقام دوم آبزی پروری کشور را دارد، یادآورشد: مصرف ماهی در استان 13.5 و در کل کشور 8.5 کیلو است./ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.