سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندر عباس / معاون آموزشی وزارت بهداشت؛

تصویب سند آمایشی وزارت بهداشت

معاون آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : سند آمایشی سرزمینی این وزارتخانه نهایی شده است و در شورای گسترش دانشگاهها هم به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس محققی افزود : این سند برای تصویب نهایی به معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارائه شده است.

وی گفت : در این سند دانشگاههای علوم پزشکی به چهار گروه بین المللی ، ملی ، منطقه ای و مراکز آموزش سلامت تقسیم می شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : پنج دانشگاه برتر و بزرگ کشور که دارای رقابت علمی در سطح فراملی هستند به عنوان دانشگاههای بین المللی معرفی می شود.

محققی افزود : دانشگاههای ملی هم دانشگاههای علوم پزشکی مراکز استانها هستند که با هدف تربیت نیروی انسانی استان و مناطق دیگر ایجاد می شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم دانشگاه ملی است گفت : افزایش رشته های تخصصی و تحصیلات تکمیلی ، رقابت بیشتر و ایجاد پژوهشکده از مزایای این دانشگاه است.

وی گفت : دانشگاههای علوم پزشکی منطقه ای و مراکز آموزش سلامت هم در سند آمایش سرزمینی وزارت بهداشت در شهرستانهای با جمعیت کم شناسایی شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : این سند مبنای آموزش در دانشگاههای علوم پزشکی کشور بر اساس قابلیتها و ظرفیت های دانشگاهی ، توزیع جمعیتی و نیروی انسانی هرمنطقه برای افزایش خدمات رسانی پزشکی است

محققی با اشاره به اینکه آموزش ، پژوهش و به کارگیری نیروی انسانی باید اولویت دانشگاهها باشد  افزود : توسعه پایدار جامعه نیز با افزایش سطح کمی و کیفی آموزش دانشگاهها ایجاد می شود./س

 

 

برچسب ها: تصویب ، سند ، وزارت بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.