سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

پیش بینی تولید بیش از یک میلیون تن برنج در مازندران

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: خوشبختانه امسال به دلیل شرایط مناسب آب وهوایی در مازندران پیش بینی تولید شالی دراستان به یک میلیون و 450 هزارتن افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران عظیمی گفت: بیش از 230هزار هکتار از زمینهای کشاورزی مازندران امسال برنج کشت شد که حدود 70 درصد سطح زیرکشت به ارقام طارم محلی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه برداشت مکانیزه شالی امسال درشالیزارهای مازندران از 120هزارهکتار پارسال به حدود 160هزار هکتار با کمباین های مخصوص برداشت افزایش یافته است، افزود: تاکنون برداشت مکانیزه برنج در 160 هزار هکتار از زمینهای شالیزاری استان انجام شد.
وی تصریح کرد: امسال پیش بینی می شود، سطح زیرکشت دوم برنج در شالیزارهای مازندران شامل پرورش رتون و کشت دوباره به حدود 70هزار هکتار افزایش یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران، اجرای طرح زهکشی شالیزارهای استان را یکی از نیازها و برنامه های جدی دولت در راستای ترویج کشت دوم برنج در استان اعلام کرد و گفت: اصلاح ساختار شالیکوبی های سنتی و ایجاد شالیکوبی های جدید و مخصوص برنج نیز در استان از دغدغه های جدی در کاهش ضایعات 25 درصدی تبدیل برنج سفید در مازندران است ./س


برچسب ها: برنج ، مازندران ، شالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.