سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

پیشگیری از ایجاد آكنه با شستشوی مرتب پوست و استفاده از لایه بردارها

شستشوی مرتب پوست در طول روز و استفاده از لایه بردارها در طول هفته از ایجاد آكنه پیشگیری می كند.

یك متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران زنجان  مهمتری علت ایجاد آكنه را تولید بیش از حد چربی برشمرد و گفت: با بسته شدن مجرای خروج چربی و تجمع چربی در زیر پوست باعث ایجاد التهاب و آكنه بر پوست می شود.

امینیان آكنه یا جوش بلوغ را یكی از بیماری های پوستی شایع دانست كه 80 درصد مردم در طول عمر خود با آن مواجه می شوند.

وی افزود:اگرچه آكنه یا جوش بلوغ از سنین نوجوانی تا 27 سالگی شایع تر است اما امكان بروز آن در دهه های سوم ،چهارم و حتی پنجم زندگی وجود دارد.

این متخصص پوست،مو و زیبایی یادآور شد: علاوه بر ترشح بیش از حد چربی، مصرف برخی از آنتی بیوتیك ها، كورتون ها و داروهای اعصاب و روان عامل بروز آكنه هستند.

امینیان تركیبات حاوی ویتامین آ و اسیدهای میوه و تركیبات لایه بردار را از انواع درمان های موضعی آكنه دانست و ابراز كرد: از آنتی بیوتیك های موضعی برای كنترل آكنه های متوسط و از داروهای سیستمی برای آكنه های شدید و التهابی استفاده می شود.

وی متذكر شد: هنگام استفاده از لایه بردارها باید استفاده از ضد آفتاب در طول روز به صورت مستمر باشد.

این متخصص پوست، مو و زیبایی امینیان استفاده از نوعی قرص مخصوص را از راه های درمان قطعی آكنه برشمرد و گفت: این قرص ها عوارضی مانند خشكی پوست و مخاط و ایجاد حساسیت به نور و تاثیر بر روی آنزیم های كبدی و خون را در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی كه دارای پوست چرب هستند باید با شستشوی روزانه دو تا سه مرتبه پوست خود با شوینده های مخصوص پوست های آكنه ای و مصرف هفته ای یك مرتبه از تركیبات لایه بردار ازتجمع چربی در زیر پوست و ایجاد آكنه پیشگیری كنند./س

برچسب ها: پیشگیری ، آکنه ، پوست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.