سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/در نشست خبری پنجمین نمایشگاه اله سیت تاکید شد؛

ارتقای توانمندی بخش خصوصی در حوزه IT

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: باید توان بخش خصوصی در حوزه ITبه منظور آماده شدن بستر ارائه خدمات بهتر به شهروندان در حوزه مدیریت شهری ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد ، علی آبسالان در اولین نشست خبری پنجمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهر الکترونیک"اله سیت" گفت: شهرداری مشهد در راستای اجرای سند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری های کلانشهرها پنجمین دوره نمایشگاه اله سیت را برگزار می کند.
وی در خصوص اهداف این نمایشگاه تصریح کرد: یکی از اصلی ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه حضور کلیه ارائه کنندگان خدمات و سرویس های الکترونیکی در این نمایشگاه ملی و آشنایی مدیران شهری با آخرین فناوری های روز در حوزه اطلاعات و ارتباطات می باشد.
آبسالان گفت: این نمایشگاه می تواند بستر معرفی فعالانIT در ایران و جهان و همچنین امکان سنجی و بررسی قابلیت های فنی و علمی آن ها را فراهم می کند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین با برگزاری این نمایشگاه فضای مناسبی جهت معرفی فعالیت تشکل های غیر دولتی در حوزه اینترنت و وب را فراهم می کند.
آبسالان بیان داشت: از دیگر اهداف این نمایشگاه معرفی طرح پایلوت شهر الکترونیک مشهد و معرفی قابلیت های سرمایه گذاری در اجرای پروژه ملی می باشد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در ادامه با اشاره به ویژگی های پنجمین نمایشگاه اله سیت گفت: حضور پررنگ تر بخش خصوصی در این نمایشگاه یکی از مهم ترین ویژگی عای این نمایشگاه می باشد.
وی ادامه داد: همچنین سطح زیر پوشش پنجمین نمایشگاه اله سیت رشد 100 درصدی را داشته است که این از پراکندگی تبلیغات جلوگیری می کند.
آبسالان با اشاره به همزمانی پنجمین نمایشگاه اله سیت با هفته دولت گفت: همزمانی نمایشگاه اله سیت با هفته دولت فضای خوبی را برای سازمان ها و ارگان های دولتی فراهم می کند تا بتوانند دستاورد های خود را در حوزه الکترونیک ارائه دهند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد از رونمایی از سامانه سه بعدی شهر مشهد در این نمایشگاه خبر داد و گفت: سامانه سه بعدی شهر مشهد برای اولین بار در کشور همزمان با نمایشگاه اله سیت رونمایی می شود که می تواند کمک شایانی به مجموعه هایی مانند مخابرات که از مدل سه بعدی شهر استفاده می کنند باشد.
وی در خصوص برنامه های جانبی پنجمین نمایشگاه اله سیت بیان داشت: برگزاری همایش مدیران وب سایت های کلانشهر های کشور، برگزاری جلسه شورای عالی راهبردی فناوری اطلاعات کل کشور، جلسه شورای فناوری اطلاعات کلانشهرها و برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری و کمیته راهبردی السیت از برنامه های جانبی این نمایشگاه می باشد.
آبسالان گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی،ب رگزاری جشن وبلاگ نویسان مشهدی، همایش مخاطبان پرتال شهر مشهد ، همایش آسیب های بازی های یارانه ای ، برگزاری کارگاه های جرایم رایانه ای برای شهروندان و مدیران و جشن e-kids از دیگر برنامه های این نمایشگاه می باشد.
وی با اشاره به هزینه برگزاری پنجمین نمایشگاه السیت گفت: پیش بینی می شود به منظور برگزاری این نمایشگاه قریب به 700 میلیون تومان هزینه شود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با بیان اینکه باید با نیازهای شهروندان در حوزه سرویس ها و خدمات الکترونیکی شهری آشنا شویم گفت: در این بین همچنین باید از بازتاب اقدامات انجام شده شهرداری ها در حوزه فاوا به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف آگاهی پیدا کنیم.
وی در خصوص دستاورد های نمایشگاه های قبلی السیت بیان داشت: از مهم ترین دستاورد های نمایشگاه های قبلی السیت می توان به شناسایی شرکت های توانمند در حوزه خدمات الکترونیکی شهرداری ها می باشد.
آبسالان برقراری ارتباط بین پست و شهرداری را از دیگر دستاورد های چهارمین دوره این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: در چهارمین نمایشگاه السیت صدور کدپستی همزمان با صدور پایان کار ساختمان امکان پذیر شد که این مهم سفر های درون شهری را به گونه ای کاهش داد.
آبسالان ادامه داد: یکی از نقش های ما در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و افزایش دستاورد های این حوزه ارتقای توانمندی بخش خصوصی در کشور در راستای آماده شدن بستر ارائه خدمات بهتر به شهروندان در حوزه مدیریت شهری است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد تصریح کرد: اگر سطح کار و قابلیت بخش خصوصی در حوزه ITارتقا پیدا کند فضای رقابتی ایجاد می شود که این فضا بستر را برای ایده های جدید تر فراهم می کند.
وی در خصوص فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تحقق شهر الکترونیک در مشهد گفت: به منظور تحقق شهر الکترونیک باید همه زیرساخت هاس نرم افزاری، سخت افزاری و حقوقی فراهم باشد که نمایشگاه السیت می تواند به این مهم کمک کند.
گفتنی است ؛ پنجمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهر الکترونیکی اله سیت از 31 مرداد تا 4 شهریور ماه سال جاری برگزار می شود./س

برچسب ها: مدیر ، عامل ، سازمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.