سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درغرب پایتخت برگزار شد؛

تشکیل دومین جلسه فصلی ستاد مدیریت بحران

شهردار منطقه 21 گفت: دومین جلسه فصلی ستاد مدیریت بحران این منطقه با هدف ارزیابی کیفی اولویت های پیشگیری و خطر پذیری حوادث برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ پیشگیری از حوادث غیر متقربه مهم ترین راه حل برای کاهش خطر پذیری بوده که در این رابطه با پیشگیری حوادث باید چنین گفت  که بی تردید ما نمی توانیم مانع به وجود آمدن بسیاری از بلایای طبیعی و گاه حوادث غیر متقربه شویم اما می توان با استفاده از تکنولوژی ، فناوری های نوین، افزایش اطلاعات و آگاهی شهروندان تلفات مالی وجانی را در زمان وقوع چنین حوادثی به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.
 سلیمی افزود: وجود شبکه های وسیع بزرگراهی فتح، آزادگان،‌شهید دستگردی و شهید فهمیده از یک سو واستقرار صنایع تولید کشور در آن از سوی دیگر این منطقه را در شرایط کاملا ویژه ای قرار داده است،  این ویژگی ها را می توان از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد  که در این خصوص تردد خودروهای سبک و سنگین در شبکه های معابر این منطقه آمار حوادث منجر به جرم و قوت را در منطقه نیز نسبت به مناطق دیگر افزایش داده است،  اما در مقابل حوادث غیر مترقبه ای که شهر تهران را تهدید می کند نه تنها به شهروندان این منطقه بلکه برای شهر تهران نیز خطر آفرین است و تهديد به حساب می آید.
 ستاد مدیریت بحران منطقه یا تعامل بین بخش خصوصی یا سازمان ها نهادها و مراکز آموزش عالی در حالی به روز رسانی اطلاعات خود است.
 * تاکید شهردار به همکاری شهروندان در بخش مدیریت شهری
وی در ادامه با توجه به حضور در جمع تماشاگران مسجد النبی بیان کرد: شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی  و خدماتی به دلیل وسعت خدمات خود در تمام زوایای زندگی شهری یک شهروند حضور دارد وهر آنچه که به شهر محله و شهر نشینان مربوط می شود پای شهروندان نیز به میان می آید  این در حالی است که توسعه فعالیت های  فرهنگی،  اجتماعی، خدماتی، رفاهی وحتی در برخی از بخشهای اقتصادی باعث فنی تر شدن مسئولیت متولیان اداره شهر در مقابل شهر و شهروندی می شود.
 وی در ادامه تلاش مدیران شهری این منطقه را برای داشتن محله ای آباد مثبت ارزیابی کرد و اذعان کرد: کلانشهری همچون تهران که با انباشتگی مشکلات روبه رو است امروز با تلاش بی وقفه خدمتگذاران صدیق خود وهمچنین همکاری و مشارکت شهروندان در حال کم شدن است به طوری که چهره امروز شهر قابل مقایسه با گذشته نبوده هر چند کار رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیار است و کاستی هایی نیز وجود دارد اما این بدان معنا نیست  که ما دست از تلاش برداریم.
 سلیمی منطقه 21 را اینگونه تعریف کرد و گفت: این منطقه از جمله مناطقی در شهر تهران است که در سایه تلاش و پشتکار مسئولان آن  وعمرانی و مشارکت شهروندان و معتمدان محله خود به رشد و بالندگی فرآینده ای دست یافته است که دراین زمینه شواهد نشان دهنده آن است که محله آزادی از عمران و آبادانی چشم گیر و بسزایی برخوردار است./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.