سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عنان:

ايران و عراق به حمايت از طرح شش ماده اي درخصوص سوريه پايبندند

نماينده ويژه مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب براي حل بحران سوريه در گزارش جديد خود به شوراي امنيت گفت: ايران و عراق بر حمايت از طرح شش ماده اي متعهد هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، کوفي عنان که از ژنو و با ويدئو کنفرانس به شوراي امنيت درباره سفرهاي اخيرش به منطقه گزارش داد، افزود: شوراي امنيت سرگرم مذاکره در مورد اقدامات بعدي در مورد سوريه است که نتيجه ان بايد در چند روز آينده مشخص شود.

وي ادامه داد: قطعا دو کشور ايران و عراق نيز نفوذ خود را در گفتگو با دولت و طرف هاي ديگر در سوريه به کار مي گيرند.

نماينده ويژه مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب در مورد ماموريت ناظران سازمان ملل و پيشنهاد روسيه درباره تمديد مدت ماموريت ناظران گفت: شوراي امنيت به اين موضوع رسيدگي مي کند و در زمان حاضر متن دو قطعنامه پيشنهادي روسيه و اعضاي اروپايي شوراي امنيت روي ميز است.

وي افزود: دبيرکل سازمان ملل نيز در گزارش خود پيشنهادهايي را در اين زمينه مطرح کرده است که به آن نيز توجه خواهد شد.
عنان در مورد تلاشهاي ميانجيگري در سوريه نيز گفت: اين قبيل اقدامات تاکنون خيلي موفق نبوده اند و موفقيتي در مورد خاتمه خشونتها و حرکت به جلو کسب نکرده ايم.

عنان ادامه داد: من از همه دولتها درخواست دارم تا با يکديگر کار و بر دو طرف در سوريه فشار وارد کنند و در کنار آن فقط از يک تلاش ميانجي گرايانه حمايت کنند تا بتوانيم به هدفمان برسيم و موفق شويم.
نماينده ويژه مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب گفت: اگر شوراي امنيت با يک صدا سخن بگويد، آن صدا از قدرت بيشتري برخوردار خواهد بود تا اينکه صداها متفرق باشند همانطور که در منطقه نيز دولتها بايد توجه مشترک داشته باشند.

کوفي عنان گفت: همه ما مي خواهيم اطمينان حاصل کنيم که اوضاع از کنترل خارج و در منطقه منتشر نشود و خشونتها نيز در سوريه خاتمه يابد.
برچسب ها: عنان ، حمایت ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.