سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت الله يزدي در جلسه خبرگان رهبري:

جمهوري اسلامي ايران يكي از عوامل بيداري اسلامي است/تزلزل پايه‌هاي حكومت عربستان

نايب رئيس اول مجلس خبرگان رهبري گفت:‌ موفقيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران بدون شك يكي از عوامل ايجاد بيداري اسلامي است و مطمئنا حاكميت الهي به همه نقاط بشري مي‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران آيت الله محمد يزدي نايب رئيس اول مجلس خبرگان رهبري در جلسه مشترك هيات رئيسه خبرگان با روساي كميسيون‌هاي آن ضمن تبريك اعياد شعبانيه و ميلاد امام زمان (ع)‌ اظهار داشت: ماه مبارك رمضان را در پيش داريم اين ماه سرشار از خير و بركت بي نظيري است.

وي ادامه داد: ماه مبارك رمضان ماهي است كه در آن انسان‌ها به خداوند بسيار نزديك مي‌شوند و مورد لطف و بخشش خداوند قرار مي‌گيرند.

نايب رئيس اول مجلس خبرگان رهبري درباره جلسه مشترك هيات رئيسه خبرگان رهبري با روساي كميسيون‌هاي آن گفت: در اين جلسه روساي كميسيون‌ها با اعضاي هيات رئيسه درباره مسائل مختلفي گفتگو مي‌كنند.

آيت‌الله يزدي تاكيد كرد: برخي از اين اجلاس با عنوان اجلاسي اضطراري ياد كردند اما اينگونه نيست.

وي با اشاره به تحريم‌هاي غرب عليه ملت ايران گفت: مسئله‌ تحريم‌ها و تاثيري كه ممكن است بر روي تورم،‌ گراني و در حوزه توليد و مصرف داشته باشد را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.

آيت الله يزدي تاكيد كرد: البته دشمن از روزهاي اول انقلاب تا به امروز در هر فرصتي با ابزارهاي متناسب با آن زمان با جمهوري اسلامي ايران مقابله داشته اما ايران نيز مقابله مناسب را انتخاب كرده و تا به امروز در اين مقابله موفق بوده است.

نايب رئيس اول مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: ما به طور قاطع اعتقاد داريم كه تحريم‌ها مشكلاتي را كه جبهه استكبار گمان مي‌كند براي ملت ايران به وجود نخواهد آورد و آنان را به عقب‌نشيني وادار نمي‌كند.

*ايران از مواضع خود در موضوع هسته اي عقب نشيني نمي کند

وي اظهار داشت: ايران به هيچ قيمتي از مواضع خود در موضوع هسته‌اي و هدف اصلي آن يعني حاكميت اسلام بر جهان عقب نمي‌نشيند و مسئولان نيز بايد در هر زمان متناسب با آن، همكاري‌هاي لازم را داشته باشند تا مشكلات حل شود.

نايب رئيس اول مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: اين مسئله مورد توجه روساي سه قوه است و اختلاف نظر نيز در ميان افراد كاملا طبيعي است اما در اهداف مشترك و ارزش‌هاي عالي نظام هيچ اختلافي وجود نخواهد داشت.

آيت الله يزدي ادامه داد: روساي سه قوه و سازمان‌هاي وابسته به آن بايد به دنبال پيدا كردن راه‌حل‌هايي باشند كه مقابله با جبهه استكبار را بهتر انجام بدهيم.

* تحريم ها عامل فرصت براي ملت ايران

وي با اشاره به اينكه تحريم‌ها براي ملت ايران به فرصت تبديل شده اظهار داشت: به صورت طبيعي وقتي به انسان فشار وارد مي‌شود در مقابله با آن فشار تصميم مي‌گيرد و كارها را به نحو بهتري انجام مي‌دهد.

نايب رئيس اول مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه اعمال تحريم‌ها نمي‌تواند موجب عقب‌نشيني ملت ايران شود، گفت:‌ ديگران،‌ بيگانگان و غرب بدانند و مطمئن باشند كه ابزار تحريم نمي‌تواند موجبات عقب‌نشيني ايران را فراهم كند و با عنايت خداوند و كمك امام زمان (عج) تحريم‌ها را به فرصت تبديل مي‌كنيم.

وي ادامه داد: البته اين تحريم ها عوارضي هم دارد ولي ملت ما با تحمل اين عوارض راه را براي شكوفايي و پيشرفت هر چه بيشتر ايران فراهم مي‌كنند.

*اعمال تحريم‌ها ايران را از رسيدن به اهداف اصلي خود باز نمي دارد

آيت الله يزدي تصريح كرد: اعمال تحريم‌ها ايران را از رسيدن به اهداف اصلي خود باز نمي دارد و اقشار مختلف مردم در مواقعي كه پايه‌هاي اصلي نظام مورد هدف دشمنان بوده حضور داشته اند و از نظام حمايت كرد‌ه‌اند.

نايب رئيس اول مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: بايد از فرصت ايجاد شده در ماه مبارك رمضان استفاده كنيم و مطالب را براي اقشار مختلف مردم توضيح بدهيم كه مقاومت آنان آثار و نتايج درخشاني خواهد داشت.

وي اختلاف نظر ميان مسئولان را طبيعي  دانست و ادامه داد: بايد نشست، بحث و گفتگوهايي ميان مسئولان انجام شود تا آنان به توافق برسند كه اين اختلاف نظر‌ها آثار سوئي نداشته باشد البته اين نشست‌ها شروع شده است.

نايب رئيس اول مجلس خبرگان رهبري ادامه داد:‌ هنگامي كه من مسئوليت داشتم جلساتي ميان سران قوا برگزار مي‌شد، وقتي جلساتي را كه امروز برگزار مي شود مي‌بينم متوجه مي‌شوم كه سران سه قوه عزم جدي در اين راستا دارند.

*خداوند اجازه آسيب رسيدن به اين حاکميت و انقلاب را نمي دهد

آيت الله يزدي تاكيد كرد:‌ ما بايد به عوامل توفيق و نقاط مثبت انقلاب تكيه كنيم و خداوند نيز اجازه نمي‌دهد كه اين حاكميت مطابق با اسلام آسيب ببيند.

وي آثار بيداري اسلامي را در دنيا خوب توصيف كرد و ادامه داد: مردم كشورهايي همچون مصر و ليبي و ... موفق شدند كه انقلاب‌هاي خود را به نتيجه برسانند و نظام مردمي را حاكم كنند.

نايب رئيس اول مجلس خبرگان رهبري افزود: اما مردم اين كشورها بايد آگاه باشند كه اروپا و آمريكا در صدد هستند كه از حاكمان بعدي اين كشورها استفاده كنند، البته در زمان انقلاب ايران نيز اين خيال را در ذهن مي پروراندند اما موفق نشدند.

*مردم کشور هاي منطقه مراقب باشند کلاه بر سر آنان نرود

آيت الله يزدي ادامه داد: مطمئنا مردم اين كشورها بيدار هستند و مقام معظم رهبري نيز گاهي تذكراتي را مي‌دهند و مردم اين كشورها را راهنمايي مي‌كنند كه مراقب باشند كلاه برسر آنان نرود.

*موفقيت‌هاي جمهوري اسلامي يكي از عوامل بيداري اسلامي است

وي بيداري اسلامي را غيرقابل انكار خواند و گفت:‌ موفقيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران يكي از عوامل ايجاد بيداري اسلامي در منطقه بوده است.

*پايه‌هاي سيستم حاكميتي عربستان متزلزل شده است

نايب رئيس اول مجلس خبرگان رهبري با اشاره به رفتار ناجوانمردانه عربستان با مردم اين كشور گفت: عربستان با حمله تروريستي به عالمي كه مورد علاقه مردم شرق عربستان است و زخمي و شهيد كردن مردم اين كشور كار بسيار زشتي و بدي انجام داده البته پايه‌هاي سيستم حاكميتي عربستان متزلزل شده است.

*آمريکا به دنبال جايگزين جديد براي تامين منافعش باشد

آيت الله يزدي ادامه داد: آمريكايي‌ها اقرار كرده‌اند كه آل سعود ديگر نمي‌تواند در عربستان بماند و آنان بايد به فكر يك جايگزين جديد باشند تا منافع‌شان تامين شود.

*جبهه استکبار بداند حاکميت الهي به همه نقاط بشري مي رسد

وي ادامه داد:  افرادي كه وابسته به غرب و جبهه استكبار هستند بدانند كه دست و پازدن در برابر بيداري مردم موجب تشديد بيداري‌ها مي‌شود و مطمئنا حاكميت الهي به همه نقاط بشري مي‌رسد. /س3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.