سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

41 میلیون دلار، ارزش صادرات فرش دستبافت آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ارزش فرش دستبافت صادر شده از استان را در سه ماهه نخست امسال 41 میلیون دلار عنوان کرد.

عظمائی درگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، گفت: در سه ماهه نخست امسال ارزش صادرات فرش دستبافت به عنوان یکی از مهمترین مزیت های صادراتی استان با 5 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 41 میلیون دلار رسیده است .

وی وزن فرش های دستبافت از آذربایجان شرقی را نیز 255 تن عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی مقصد فرش دستبافت صادراتی آذربایجان شرقی را کشور های ، جمهوری آذربایجان ، عربستان، لبنان، امارات متحده عربی، ترکیه، ترکمنستان، آلمان، سوریه، عراق، سوئد ، چین و روسیه عنوان کرد.

عظمائی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه هنر صنعت فرش دستبافت اظهارداشت: با یستی این هنر صنعت با علم روز دنیا همگام شود و در این راستا از بین بردن شکاف های علمی موجود در مورد تولید و سلیقه یابی و بازار شناسی بسیار ضروری است.

دبیر کار گروه توسعه صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین مزیت های صادراتی آذربایجان شرقی فرش دستبافت است تصریح کرد: برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی تجار و فرش فروشان صورت گرفته است و در طول سال 91 چندین دوره آموزشی برای آموزش طراحان و نقاشان فرش دستبافت نیز برگزار خواهد شد.

محمد جعفر عظمائی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال بیش از 8 هزار و 2 نفر به منظور بهره مندی از بیمه تأمین اجتماعی به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی کارتهای قالیبافی و پروانه کسب قالیبافی صادره شده را نیز 4 هزار و 985 فقره عنوان کرد.

به گفته محمد جعفر عظمائی تعداد پروانه های صادره غیر متمرکز با مدیریت متمرکز 14 فقره و تعداد گواهی های مهارت صادر شده نیز 4 هزار و 894 مورد بوده است/س

برچسب ها: دلار ، صادرات ، فرش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.